تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین
سه شنبه 28 فروردین

باهمکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پیامهای تسلیت شعب (صفحه 2) - درگذشت همسر گرانقدر سرآمد خوشنویسان معاصر، استاد غلامحسین امیرخانی

انا لله و انا الیه الراجعون

دولت جاوید یافت آنکه نکونام زیست

کز عقبش ذکر خیر زنده کند نام را

آسمانی شدن بانوی فرهیخته رقیه شهرابی یار و همراه وفادار خستگی ناپذیر پدر خوشنویسی ایران حضرت استاد امیرخانی را که در این سالهای درخشش بی نظیر ترین خوشنویس تاریخ ماندگار ایران زمین همدل و هم طریق شان بود به حضرت استاد و خانواده محترمشان و جامعه خوشنویسی ایران تسلیت عرض مینمایم .

روحشان شاد و یادشان گرامی

محمد حسین شاهوردی 

انا لله و انا الیه الراجعون

 چگونه در باورمان می گنجد و یارای چه تحملی باید که آن همه مهر و لبخند و پذیرش گرم و مهمان نوازی را دیگر شاهد نخواهیم بود .

آسمانی شدن مادر مهربانی و دوست عزیز و وفادارم بانو رقیه شهرابی را با اندوهی بغض آلود و چشمی گهر ریز به حضرت استاد امیرخانی عزیزم و خانواده محترمشان و جامعه خوشنویسی ایران تسلیت عرض مینمایم.

  روحشان شاد و یادشان گرامی

نویده ایمان زاده 

انالله و انا الیه راجعون

درگذشت اندوهبار همسر معزز فخر خوشنویسی ایران ، شادروان #بانو_رقیه_شهرابی را به محَر شریف استاد امیرخانی و خانواده‌ی بزرگ خوشنویسی کشور تسلیت عرض می‌نمائیم.

روحشان شاد و نامشان جاودانه

*مجید زفوری - انجمن خوشنویسان شهرستان آغاجاری*

عرض تسلیت به جناب آقای حضرت استاد غلامحسین امیرخانی عزیز( پدر خوشنویسی )،خداوندمتعال روح همسرتان که عمری خالصانه وعاشقانه کنار شما بودندقرین رحمت عنایت بفرماید و همچنین به جامعه ی خوشنویسی کشور، روحش شاد و یادش گرامی باد.

یوسف نیرومندی

با عرض سلام و خسته نباشید. عرض تسلیت به محضر شریف حضرت استاد امیرخانی عزیز و گرامی و خانواده ی محترم ایشان و جامعه ی خوشنویسی در پی گذشت همسر مهربان و فداکار

جایگاهشان بهشت برین و روحشان شاد و برای استاد عزیز و خانواده ی داغدارشان صبر و شکیبایی آرزومندیم.

محمدی

استاد ارجمند جناب آقای غلامحسین امیرخانی

بدینوسیله مصیبت وارده را خدمت شما و خانواده محترم تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحومه رحمت و غفران الهی و برای جنابعالی و خانواده محترم، صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نماییم.

*مجتبی ایجی - انجمن خوشنویسان سمنان*

با نهایت تاسف وتالم خبر رجعت همسر گرانقدر استاد غلامحسین امیرخانی جامعه هنرمندان خوشنویس سراسر ایران را مکدر نمود. این ضایعه دردناک را به تمام جامعه هنری وخانواده معظم امیرخانی به ویژه محضر حضرت استاد امیرخانی تسلیت می گوییم.

* انجمن خوشنویسان شهرستان سنقر*

روزی بسویش باز خواهیم گشت. جناب استاد امیرخانی عزیز، مصیبت وارده را حضور حضرتعالی و خانواده محترمتان و همچنین خانواده بزرگ خوشنویسان ایران ، تسلیت عرض نموده ، برای شما و بازماندگان محترم ، از خداوند بزرگ صبر خواهانیم. آمین                                                                                

* افشین ذاکری نیاسر. انجمن خوشنویسان آلمان*

⚫️هو الباقی

همسر گرانقدر استاد غلامحسین امیرخانی ،بانو “رقیه شهرابی”

بانویی که مِـ‌هر را زندگی کرد و در غایت عشق، شاگردانِ این مکتب را مادرانه پذیرا بود ؛ از میانِ ما پر کشید.

عرض تسلیت به پیرِ طریقمان، استاد امیرخانی و جامعه وزین خوشنویسی ایران

*انجمن خوشنویسان ایلام*

تسلیت واژه ی کوچکیست درفراق یاروهمراه ومونس روزوشب سالهای عمرگران قیمت استادعزیزدلمان،امیرخانی بزرگ.اما چه میشودکردوقتی مشیت الهی چیزدیگری رارقم بزندکه ازدرک آن عاجزیم.استادعزیزمانیزهمچون دیگرشاگردان ومریدانتان دراین ایام عجیب وغریب کرونایی باشمابه سوگ نشسته ایم،وبرایتان صبروسلامتی وطول عمرباعزت ازخداوندمهربان مسئلت داریم.

بهمن وپیام رشیدی

که باشد دوست آن یار خدایی

دلش روشن به نور آشنایی

چنین یاری چو یابی خاک او شو

اسیر حلقه ی فتراک او شو

بی تردید جایگاه و تاثیر همسر گرانقدر استاد امیرخانی، در اعتلای خلوت و استمرار آرامش ایشان که منجر به یک عمر خلق و سلوک هنرمندانه شده، انکار ناپذیر و بی بدیل است.

آرامش نصیب روح بزرگ بانو رقیه شهرابی و صبر و سلامت و طول عمر، روزی حضرت استاد امیرخانی باد.

*سپهر نصراللهی - مدیر انجمن خوشنویسان شعبه شهر جدید هشتگرد*

حضرت استاد غلامحسین امیرخانی  معزز

   با نهایت تأسف و تأثر درگذشت همسر ارجمندتان، بانوی مهر و عطوفت و مهربانی، را به حضرتعالی ، فرزندان گرانقدر و همه بازماندگان گرانمایه تسلیت عرض نموده و از خداوند بزرگ برای آن مرحومه آرامش و رحمت الهی و برای حضرتعالی و خانواده محترم  صبر و شکیبایی خواهانیم.

* انجمن خوشنویسان اراک*

با درود و وقت بخیر ...

استاد امیرخانی گرانقدر و عزیزم...

بی شک فقدان همسر بزرگوار شما خسران عظیمی است که در کلام نمیگنجد. از خداوند بزرگ میخواهم که در این امتحان سخت همچون گذشته سربلند باشید و در این غم جانکاه صبور و بردبار.

خدایش قرین رحمت فرماید. 

*احمد زیرک(سرپرست انجمن خوشنویسان واحد مرزداران)*

جناب استاد غلامحسین امیرخانی

باکمال تاثر وتاسف درگذشت همسر فداکار و مهربانتان بشما و جامعه هنرمندان خوشنویس  ایران تسلیت عرض مینماییم. از خداوند منان صبر و تندرستی برای شما آرزومندیم.

* سعید یزدان مهر- مدیر انجمن خوشنویسان شهرستان نطنز*

حضرت استاد غلامحسین امیر خانی

خیلی خوب می‌دانیم که وجود همسر عزیزتان، بانوی مهر و عطوفت و مهربانی بانو رقیه شهرابی برایتان چه مفهومی داشت و امروز هر چه سعی کردیم تا این فقدان بزرگ را با کلامی مناسب به شما بزرگ مرد عرصه خوشنویسی تسلیت بگوییم، واژه‌ها یکی بعد از دیگری تنهایمان گذاشتند و ما ماندیم و کوهی از غم و بهت و حیرت و درد.

 فقط دوست داریم بدانید که در ثانیه به ثانیه این روز‌ها، جامعه بزرگ خوشنویسی شهرستان شاهرود به یادتان هستند و از درگاه حضرت باری تعالی  برای آن بانوی مومنه ، نیکوکار ،خیر و بخشنده رحمت و غفران واسعه الهی وبرای شما استاد گرامی وسایربازماندگان صبری جمیل مسالت می نماییم.

ما را  نیز درغم خود شریک بدانید.      

*مدیر، اساتید و هنرجویان انجمن خوشنویسان شاهرود*

جناب استاد غلامحسین امیرخانی، طلایه‌دار خوشنویسی ایران زمین، لطفا ما جامعه خوشنویسی و مشتاقان دیدار با حضرت شما را نیز در سوگ از دست دادن همسر گرامی‌تان شریک بدانید. سایه شما بر ایران زمین مستدام باد.

امیررضا مبینی

بقا مختص ذات اوست

حضرت استاد غلامحسین امیرخانی

درگذشت همسر گرانقدرتان بانو رقیه شهرابی را که جامعه خوشنویسی معاصر ایران خود را مدیون مهرمادرانهٔ این مهربان بانو میداند، به حضور حضرتعالی و‌ خانواده  محترمتان تسلیت عرض نموده، برای آن عزیز آمرزش ومغفرت ایزدی وبرای جنابعالی وخانواده معظم بقای عمر عزتمند وصبرو بردباری آرزو مندیم . 

 روحشان شاد و یادشان گرامی .  

*  اساتید ، مدرسین ، اعضا وهنرجویان انجمن خوشنویسان شعبه سمنان *

با سلام و عرض ادب محضر استاد الاساتید غلامحسین امیرخانی ... مصیبت وارده را از صمیم قلب محضرتان تسلیت عرض نموده وبرایتان صبر واجر الهی و برای آن مرحومه آرامش ابدی مسئلت مینمایم .......

*کرمانی نژاد مدیر شعبه زرند *

درگذشت بانو رقیه شهرابی همسر بزرگ پرچم دار عرصه ی خوشنویسی و از چهره های ماندگار عرصه ی خوشنویسی ایران بزرگ استاد غلامحسین امیرخانی

بسمه تعالی

وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

(قرآن کریم )

چون زین قفس برستی در گلشن است مسکن

چون این صدف شکستی، چون گوهر است مردن

چون حق تو را بخواند سوی خودت کشاند

چون جنت است رفتن، چون کوثر است مردن

(حضرت مولانا علیه الرحمه)

متاسفانه با خبر شدیم همسری نمونه، مادری مهربان، بانو  رقیه شهرابی همسر بزرگ پرچم دار عرصه ی خوشنویسی و از چهره های ماندگار عرصه ی خوشنویسی ایران بزرگ، استاد غلامحسین امیرخانی دعوت حق را لبیک گفته و به دیدار معبود خود شتافتند .

این بانوی بزرگوار را فقط و فقط استاد غلامحسین امیرخانی می توانند توصیف کنند که یک عمر همراهی و زندگی سرشار از مهربانی، دلسوزی، از خود گذشتگی و عشق ورزی را از او به خاطر و در یادگار ذهن خود دارند .

جامعه ی هنری  بالاخص عرصه خوشنویسی  وامدار زحمات تمامی بزرگان هنر این سرزمین و خانواده های گرامیشان است، بالاخص این بزرگ و دُردانه ی هنر خوشنویسی یعنی استاد غلامحسین امیرخانی که در طول این سالیانی که در این عرصه ی خوشنویسی  زحمت کشیدند و خدمت کردند و افتخار آفریدند همه  و همه به خاطر وجود آرامشی درونی، و همتی ستودنی که مهمترین دلیل آن داشتن همسری دلسوز و مهربان  است  که بی او  رسیدن به همچنین زندگی روشن  و تاثیر بخش، کاری بسیار سخت می بود .

بزرگان فرهنگ و ادب بسیار گفته اند  از آن جمله شاعر و نویسنده ی حماسه سرای قرن پنجم هجری قمری ابونصر علی بن احمد اسدی طوسی چنین می فرمایند :

کسی کو نکونام میرد همی

ز مرگش تاسف خورد عالمی

الان طیف گسترده ای از هنرمندان این سرزمین داغدار درگذشت چنین بانوی بزرگی هستند و حتی خیلی او را همانند مادر خود دوست می داشتند .

همه ی ما از این مصیبت و مصیبت های اینچنینی که برای بزرگان فرهنگ و هنر این کشور پهناور پیش می آید ناراحتیم، اما جز توکل بر خدای منان و صبر مگر چاره ای دیگر هست .... ؟

این مصیبت را محضر این بزرگ فرزانه و استاد ارشد در انجمن خوشنویسان ایران و خانواده ی گرامیشان  و انجمن خوشنویسان ایران،  صمیمانه تسلیت عرض نموده، از خدای منان برای آن مادر مهربان، علو درجات و برای این استاد والا مقام و تمامی معزین،  سلامتی و صبر مسئلت داریم .

روحش شاد، یاد و خاطرش گرامی
*مدیریت و پرسنل سایت آثار هنرمندان ایران (عزیزی هنر)*
#کانال اخبار هنری مستند و مصور «#خوشنویسی و هنرهای تجسمی »
@azizihonar
https://telegram.me/azizihonar
 لینک  خبر در سایت آثار هنرمندان ایران " عزیزی هنر "    :
http://www.azizihonar.com/index.php?newsid=7249

 

انا لله و انا الیه راجعون

حضرت استاد غلامحسین امیرخانی

همه غم از دست دادن همسر همدل و همراهتان را محضر جنابعالی و جامعه خوشنویسی تسلیت عرض می نماییم. یقینا تمام جامعه خوشنویسی سوگوار فقدان مادر مهربان خود است . برای ایشان از درگاه باریتعالی رحمت و برای شما استاد بزرگوارصبر و سلامتی مسئلت می نماییم.

*انجمن خوشنویسان شعبه علی آباد کتول استان گلستان*

انا لله وانا الیه راجعون

بازگشت همه بسوی اوست

استاد گرانقدر جناب آقای غلام حسین امیرخانی

مشیت الهی بـر ایـن تعلق گرفـته کـه بهار فرحناک زندگی را خـزانـی ماتم زده بـه انتظار بنشیند و این بارزترین تفسیر فلسفـه آفـرینش درفـراخـنای بـی کران هـستی و یـگانه راز جـاودانگی اوسـت

درگذشت سرکار خانم رقیه شهرابی ،مادری فداکار،یاردیرین ،همراهی مهربان، همسر گرامیتان را به شما و خانواده محترمتان و جامعه خوشنویسی ایران وکلیه هنرمندان تسلیت عرض نموده و

برایشان از درگاه خداوند متعال مغفرت برای شما و سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانیم .

*انجمن خوشنویسان ایران شعبه بوکان - محمدکریم نجاری*

انا لله و انا الیه راجعون

در گذشت همسر مهربان و گرامی استاد الاساتيد غلام حسین امیرخانی را به محضر مبارک استاد امیرخانی و خانواده محترم ایشان و جامعه بزرگ هنری کشور و مخصوصا خوشنویسان تسلیت عرض می نماییم،

*شورای انجمن خوشنویسان شعبه گنبد کاووس- احمد مرسلي*