جهش تولید با مشارکت مردم
پنجشنبه 6 اردیبهشت

باهمکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

گزارش افتتاحیه نمایشگاه خوشنویسی اسلامشهر با حضور دو چهره ماندگار استاد امیرخانی و استاد سلحشور

گزارش مراسم افتتاحیه نمایشگاه خوشنویسی اساتید انجمن خوشنویسان ایران و مدرسین انجمن خوشنویسان اسلامشهر همزمان با افتتاح شعبه انجمن خوشنویسان اسلامشهر با حضور باشکوه دوچهره ماندگار هنر خوشنویسی

استاد غلامحسین امیر خانی و استاد محمد سلحشور

در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامشهر

نمایشگاه اسلامشهر

نمایشگاه اسلامشهر

جناب آقای داور قاسمی ، استاد سلحشور ، جناب آقای عارف براتی ، جناب آقای احمد رجبی ، جناب آقای صادق محمدزاده

نمایشگاه اسلامشهر

جناب اقای احمد رجبی ، جناب آقای صادق محمدزاده ، استاد سلحشور ، جناب آقای علی طوفانی  

   نمایشگاه اسلامشهر

بر اساس این خبر افتتاحیه شعبه اصلی انجمن خوشنویسان اسلامشهر و نمایشگاه خوشنویسی اساتید انجمن خوشنویسان ایران و مدرسین انجمن خوشنویسان اسلامشهر ، مصادف با اربعین شهادت حضرت ابا عبداله الحسین (ع) با حضور فرماندار محترم ، شهردار محترم و ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره بنیاد شهید و دیگر مسئولین این شهرستان و اساتید گرانقدر انجمن خوشنویسان ایران ، ریاست شورای ارزشیابی استاد غلامحسین امیرخانی و ریاست شورای عالی استاد محمد سلحشور و مدیر اجرایی انجمن خوشنویسان ایران آقای عارف براتی طی مراسم بسیار باشکوهی در تاریخ 20 آذر ماه سال جاری واقع در سالن همایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامشهر برگزار گردید.

نمایشگاه اسلامشهر

گفتنی است در این مراسم چهره‌های سر‌شناس خوشنویسی و هنرمندان طراز اول کشور و جامعه فرهنگی و هنری از جمله استاد فلسفی ، استاد الهه خاتمی ، استاد عسکر محمدی تبار ، استاد مجتبی سبزه، استاد مرتضی صالحی و ....مدیر اجرائی انجمن خوشنویسان ایران آقای عارف براتی ، نیز مسئولین ، شورای شهر ، فرماندار محترم اسلامشهر جناب آقای حقیقی ، شهردار محترم جناب آقای ناصری پور ،رئیس دانشگاه علمی کاربردی جناب آقای کریمیان ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامشهر جناب آقای  صادق محمدزاده و دیگر مسئولان محترم ، هنرمندان و علاقمندان حضور داشتند .
نمایشگاه اسلامشهر

نمایشگاه اسلامشهر

نمایشگاه اسلامشهر

 استاد محمد سلحشور رییس شورای عالی انجمن خوشنویسان اظهار داشت: انجمن خوشنویسان سالیانه ۳۰ هزار هنرجو جذب می کند که این هنرجویان در بیش از ۲۴۰ مرکز آموزشی فعالیت می کنند. وی با تاکید بر حضور پر رنگ بانوان در عرصه خوشنویسی،گفت: ۶۵ درصد نفرات شرکت کننده در این کلاس ها خانم ها هستند و در مجموع بعد از انقلاب ۱۲۰۰ خوشنویس برجسته زن فعالیت داشته اند. وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به خدمات ارائه شده به وسیله خوشنویسی در سطح شکور بهتر است برنامه های تصدا و سیما نیز گفت و گو های هنری را در برنامه های خود جای دهند.

نمایشگاه اسلامشهر

نمایشگاه اسلامشهر

جناب آقای صادق محمدزاده ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامشهر

در ادامه این مراسم استاد غلامحسین امیرخانی ضمن قدردانی از زحمات اداره ارشاد در راستای توجه به هنرمندان خوشنویس در شهرستان ها به نقش محوری فرهنگ و هنر به عنوان بهترین نسخه در ایجاد تعادل در جامعه بشری و به عنوان چراغ راهی که کمک می کند تا هنرمند به آن هدف نزدیک شده و توانایی و استعداد خود را به کمال برساند اشاره و عنوان کرد: هنر این توانایی را دارد که ما را از دانستن به فهم و از فهم به بینش برساند و این بینش است که مصونیت می بخشد به انسان و جامعه انسانی، در این زمان که بیشترین آشفتگی را شاهد هستیم.

استاد امیرخانی در خصوص نقش بسزای هنر و به خصوص خوشنویسی یادآور شد: در خوشنویسی و کلیه هنرها این امتیاز وجود دارد که سالک یا هنرجو قدم به قدم برای آموزش و طی مسیر تعالی با شوق و ارادت حرکت کرده و این عمل او را به یک فضیلتی می رساند که اخلاق نظری را با اخلاق عملی توامان به او آموزش می دهد.

وی افزود: مسئولان باید پاسخگوی خواست های حقانی و منطقی جوانان باشند و باید با توجه به تجربیات و تاریخ تدابیر ما پیش گیری کننده باشد و البته هیچ چیزی مثل هنر این قدرت را ندارد زیرا تمامی انسان ها در باطن خودشان به دنبال کمال و زیبایی هستند. ودر پایان خاطرنشان کرد: خوشنویسی محصول فرهنگ ایران و اسلام است و جوانی که در مسیر خوشنویسی حرکت می کند توفیق راهنمایی یک رفیق پخته را تجربه می کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامشهر، در این مراسم ضمن اعلام خرسندی از حضور هنرمندان و چهره های ماندگار و به نام خوشنویسی کشور در اسلامشهر، افتتاح دفتر انجمن خوشنویسان را راهی در جهت همدلی و اتحاد همه خوشنویسان دانست و اظهار داشت: خوشنویسان به لحاظ جایگاه هنری در شهرستان اسلامشهر دارای مرتبه ویژه ای هستند، اسلامشهر قطب فرهنگی استان تهران است و از لحاظ هنری بیشترین جمعیت هنرمندان خوشنویس ممتاز را دارد که دارای عناوین و رتبه های برتر در سطح کشور هستند.

نمایشگاه اسلامشهر

در این نمایشگاه تعداد 45 اثر خوشنویسی از اساتید طراز اول انجمن خوشنویسان ایران ( استاد سلحشور ، استاد غلامحسین امیرخانی ،استاد علی اشرف صندق آبادی ، استاد بختیاری ، استاد فلسفی ، استاد خاتمی ، استاد اباصلت صادقی ، استاد سید حیدر موسوی ، ....) و مدرسین انجمن خوشنویسان اسلامشهر به مدت یک هفته جهت بازدید عموم هنرمندان و علاقمندان قرار دارد.

نمایشگاه اسلامشهر

نمایشگاه اسلامشهر

سالن همایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامشهر

نمایشگاه اسلامشهر

تقدیر و تجلیل از دو پیشکسوت و چهره ماندگار هنر خوشنویسی

نمایشگاه اسلامشهر

نمایشگاه اسلامشهر

نمایشگاه اسلامشهر

نمایشگاه اسلامشهر

نمایشگاه اسلامشهر

نمایشگاه اسلامشهر

نمایشگاه اسلامشهر

نمایشگاه اسلامشهر

استقبال فراوان هنرمندان خوشنویس و علاقمندان از حضور اسطوره هنر خوشنویسی استاد غلامحسین امیرخانی در نمایشگاه خوشنویسی اسلامشهر

نمایشگاه اسلامشهر

نمایشگاه اسلامشهر

علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه  می توانند به آدرس :  اسلامشهر - مهدیه - نبش کوچه دوم ، انجمن خوشنویسان اسلامشهر  مراجعه نمایند و یا با شماره تلفن : 56113202 تماس حاصل فرمایند. 

(با تشکر از جناب آقای عزیزی جهت همکاری در تهیه گزارش این مراسم )

انجمن خوشنویسان ایران