جهش تولید با مشارکت مردم
جمعه 7 اردیبهشت

باهمکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برگزاری اولین نشست سرپرستان انجمن خوشنویسان استان کرمانشاه در سنقر

سهیل سنقر : اولین نشست سرپرستان انجمن های خوشنویسان شعب استان کرمانشاه با حضور مسئولین و هنرمندان خوشنویسی در فرمانداری سنقرو کلیایی برگزار شد.

به گزارش سهیل سنقر،علیرضا ایزدی فرماندار سنقروکلیایی در نشست انجمن خوشنویسان استان کرمانشاه تلاش در راستای ارتقاء جایگاه فرهنگ و هنر را ارزشمند دانست و گفت : با وجود پیشرفت های دیجیتالی، ایجاد شریط و زمینه های لازم برای حفظ هنر اصیل بخصوص خوشنویسی، لازم و ضروریست.

استاد عبدالله جواری مسئول انجمن خوشنویسان استان نیز با قدردانی از بانیان برگزاری این نشست، آنرا در جهت همدلی و استفاده شهرستانها از تجارب یکدیگر مفید دانست و خواستار تداوم جلسات در شهرستانهای دیگر شد.

رئیس اداره ارشاد اسلامی سنقرو کلیایی هم خوشنویسی را به عنوان هنری اصیل و ایرانی دانست و گفت: این هنر در طول تاریخ موجب رونق و اشاعه زبان پارسی شده است.

نادر حیدریان افزود: تشکیل انجمن خوشنویسان سنقروکلیایی با اینکه مدت کوتاهی است که راه اندازی شده، عملکرد خوب و مثبتی داشته است.

مرتضی بنی عامریان مسئول انجمن خوشنویسان سنقر وکلیایی مهمترین تصمیمات ومصوبات این نشست را به شرح ذیل بیان داشت:

١-استفاده از توان انجمن های شهرستانها جهت تصحیح اوراق آزمون خوشنویسان.

٢-تجلیل از پیشکسوتان عرصه خوشنویسی استان وبالاخص عباس بنی عامریان یکی از فعالان وبنیانگذاران انجمن خوشنویسی کشور در مهرماه سالجاری.

٣-تشکیل کارگاه خوشنویسی سیامشق در مرکز استان در شهریورماه سالجاری

٤-صعود یک روزه اعضای انجمن استان به یکی از قلل داخلی جهت آمادگی اعزام به اردوی کوهنوردی  سراسری کلوم بست تهران.

٥-تداوم نشستهای انجمن خوشنویسان استان بصورت دوره ای در کل شهرستانها ومرکز استان کرمانشاه

پخش کلیپ  فعایتهای انجمن خوشنویسی سنقر در طول یکسال گذشته و بازدید از موزه مردم شناسی سنقر از دیگر برنامه های این نشست بود.