جهش تولید با مشارکت مردم
جمعه 7 اردیبهشت

باهمکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اختتامیه جشنواره ملی نقاشیخط و حروف نگاری رضوی در بیرجند آغاز شد .

اختتامیه پنجمین جشنواره ملی نقاشیخط و حروف نگاری رضوی
با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مسئولان و هنرمندان در بیرجند ‌آغاز شد.

                                                                                                        

  به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛احمد محبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این مراسم که هم اکنون در حال برگزاری است، اظهار داشت: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیتهای فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره رضوی و گرامیداشت و تجلیل از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار هنری پیرامون سیره امام رئوف از جمله اهداف برگزاری پنجمین جشنواره نقاشیخط و حروف نگاری رضوی است.

وی با اشاره به تفاوت امسال جشنواره نقاشیخط و حروف نگاری با جشنواره سال های گذشته گفت: امسال با توجه به شعار سال، بخش جنبی جشنواره با موضوع «سبک زندگی اسلامی با رویکرد اقتصاد مقاومتی» در کنار بخش های اصلی در فراخوان قرار گرفت.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، در این بخش هنرمندان با انتخاب یک حدیث از امام رضا علیه السلام با موضوعات مورد نیاز روز جامعه مبتنی بر سیره رضوی به عنوان محتوای معرفتی در راستای سبک زندگی اسلامی با رویکرد اقتصاد مقاومتی شرکت کردند.

محبی با بیان اینکه ۲۷۱ اثر از ۹۹ هنرمند کشور به دبیرخانه پنجمین جشنواره نقاشیخط و حروف نگاری رضوی ارسال شده است، گفت: از این تعداد ۱۴۹ اثر در بخش نقاشیخط و ۱۲۲ اثر در بخش حروف نگاری است.

وی یادآور شد: در مجموع بعد از داوری، ۴۱ اثر به مرحله نمایشگاهی راه یافت که از امروز در محل نگارخانه شهر در معرض دید عموم قرار داده شده اند.

همچنین در این مراسم پیام وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی به چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) توسط مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان قرائت شد.