تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین
سه شنبه 28 فروردین

باهمکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کسب 7 مقام بین‌المللی و کشوری توسط خطاطان اردبیلی

 رئیس انجمن خوشنویسان استان اردبیل گفت:
                              در نیمه اول امسال خوشنویسان استان اردبیل هفت مقام بین‌المللی و کشوری را از آن خود کردند.

جناب آقای حسن معترض سرپرست شعبه انجمن خوشنویسان اردبیل پیش از ظهر امروز در جریان بازدید استاندار اردبیل از نمایشگاه خوشنویسی در نگارخانه خطایی اردبیل اظهار کرد: در سال‌ جاری خطاطان توانمند استان سه مقام بین‌المللی و چهار مقام کشوری را به دست آوردند به طوری که حضور هنرمندانی همچون آقایان صابر صفایی و صفر قالشی در جشنواره‌های مختلف همراه با کسب عناوین برتر بوده است.

وی با بیان اینکه بعد از سال‌ها غفلت و بی‌توجهی در سه سال اخیر انجمن فعالیت خود را آغاز کرده و دوباره شاهد احیای این انجمن هستیم، تصریح کرد: ما در این فاصله کوتاه فعالیت موفق شدیم سه دوره امتحان انجمن خوشنویسی را برگزار کنیم به طوری که در هفته پنج کلاس خوشنویسی برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

رئیس انجمن خوشنویسان استان گفت: این نمایشگاه دومین نمایشگاه بعد از احیای انجمن است و با توجه به اینکه هنر خوشنویسی از ظرفیت و کیفیت بالایی برخوردار است تمام تلاش ما بر این است تا این توانمندی را در معرض دید مخاطبان قرار دهیم.

 

معترض افزود: برای نخستین بار در استان اردبیل استاد صادقی توانست درجه استادی را در رشته خوشنویسی به دست آورد و چهار تا پنج نفر از خطاطان برتر استان نیز در نوبت دریافت این نشان استادی در رشته خوشنویسی هستند.

وی با یادآوری اینکه هنر خوشنویسی در این استان از کیفیت بسیار بالایی به نسبت استان‌های همجوار برخوردار است اما از لحاظ امکانات در حد صفر و بسیار پایینی هستیم، بیان کرد:‌ ما از داشتن یک مکان مناسب همراه با محل به نمایش گذاشتن آثار خوشنویسان در مضیقه هستیم در حالی که این ظرفیت در استان اردبیل وجود دارد که با یک مکان مناسب در اطراف بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی بتوانیم پایگاه خوشنویسی شمال‌غرب کشور را راه‌اندازی کنیم.

معترض اضافه کرد: ما اساتید بسیار مجرب و شناخته شده‌ای همچون استاد بی‌نظیر خوشنویسی جباری داریم که بیش از یک میلیارد تومان آثار او به فروش می‌رسد و خارج از مرزهای کشور چهره خطاطی شناخته شده است که ما همه ساله می‌توانیم در فصل تابستان با حضور این هنرمندان توانمند اردبیل را به پایگاه هنری فصلی کشور تبدیل کنیم.