تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین
جمعه 31 فروردین

باهمکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آیین پایانی و معرفی برگزیدگان چهارمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران

  آیین پایانی چهارمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران روز گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار قزوین، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی، اساتید برجسته خوشنویسی از ایران و جهان و علاقمندان به این هنر در سالن تبلیغات اسلامی برگزار شد.

  

در این مراسم که با آیاتی چند از کلام خدا آغاز شد، دبیر چهارمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار قزوین، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان و استاد شیرازی به نمایندگی از انجمن خوشنویسان ایران به بیان نقطه نظرات خود در خصوص هنر والای خوشنویسی و برگزاری چهارمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران پرداختند.

در ادامه استاد صندوق آبادی، نماینده هیات داوران چهارمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران، بیانیه هیات داوران را قرائت کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: در چهارمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران 400 اثر خوشنویسی از هنرمندان داخلی و خارجی به نمایش گذاشته شد که با نظر هیأت داوران، نفرات برتر در اختتامیه این دوسالانه حضور پیدا کردند.    

 اکبر اسکندری نژاد در حاشیه آیین اختتامیه چهارمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران  با بیان اینکه استان قزوین مفاخر و شخصیت های برجسته ای را در خود جای داده است، اظهار داشت: آیین افتتاحیه چهارمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران 6 شهریور ماه سال جاری در مجموعه سرای تاریخی سعدالسلطنه صورت گرفت که اختتامیه این دوسالانه با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسوولان و میهمانان داخلی و خارجی 25 شهریور ماه سال جاری به کار خود پایان داد.
وی ادامه داد: استان قزوین مهد هنرمندانی همچون میرعماد حسنی، امیرخانی، استاد ابوالحسن محصص مستشاری و... است که توانستند ستاره ای درخشان بر تارک هنر ایران زمین باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه هنرمندان بسیاری در چهارمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران شرکت کردند، اضافه کرد: در این دوسالانه خوشنویس نویسان با حضور داوران و هنرمندان بنام در رقابتی تنگاتنگ مهارت خود را به منصه ظهور گذاشتند.
اسکندری نژاد عنوان کرد: قزوین مهد پرورش هنرمندان فاخر و خوشنویسانی است که توانسته اند نام و آوازه بلندی در عرصه هنر خوشنویسی داشته باشند.
این مسئول یادآور شد: در چهارمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران 400 اثر خوشنویسی از هنرمندان سراسر کشور و حتی کشورهای خارجی به نمایش گذاشته شد که با نظر هیأت داوران، نفرات برتر در اختتامیه این دوسالانه حضور پیدا کردند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با بیان اینکه در چهارمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران سه رشته خط نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث و نسخ، هنرمندان و خوشنویسانی به رقابت پرداختند، مطرح کرد:

برگزیدگان چهارمین دوسالانه خوشنویسی

نستعلیق شکسته نستعلیق ثلث نسخ
سید حیدر موسوی / قزوین  شمس الدین مرادی / ایلام مجید داستانی / قم مجید سعیدکافی / تهران
مصطفی عابدینی/ قزوین غلامعلی گوران/مازندران وحید فولادزاده /قم زهرا میبدی /قم
یادگار خیام / کردستان مهدی منصوری/ ایلام علی ایرانی/قم  محمدتقی اسدی / قم
 علیرضا تلجنگانی/ فارس  پیمان پارس مهر/ قزوین  احمد خوانساری / قم  زهرا شیرازی پور / البرز
علی خیری / اصفهان  هادی پناهی منش /قم لیلا وزیری / تهران  امیر پژمان/فارس
سلیمان میری/ تهران  بهادر پگاه/ قزوین علی احسان پور /خراسان رضوی عذرا عبدالله پور / اصفهان 
صفر گالشی/ اردبیل محمد اندرز/ بوشهر    
 احمد احمدی / اصفهان محمود رحیمی عهد /تهران    
رسول آقامیری / اصفهان      
 پیمان سادات نژاد /ایلام      
مجتبی شریفی/ اصفهان      

  گفتنی است، خانم رئیس الساداتی به سپاس سالها تلاش و پیگیری و حضور فعال به نمایندگی جامعه بانوان در عرصه جشنواره ها و نمایشگاه های متعدد مورد تجلیل قرارگرفتند که مبلغ 10 میلیون ریال از سوی انجمن خوشنویسان ایران و همچنین 10 میلیون ریال از سوی هیأت داوران جشنواره چهارمین دوسالانه جهت تقدیر از اثر ایشان اهداء گردید و نیز از منتخبان رشته های خوشنویسی در چهارمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران با لوح و جایزه نقدی 45 میلیون ریالی تقدیر شد.

یادآور می شود، از هیأت داوران و هنرمندان بنام استان قزوین هم در آیین اختتامیه چهارمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران تجلیل و تقدیر شد.

در آیین اختتامیه چهارمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فریدون همتی استاندار قزوین، محمدعلی حضرتی ها مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

  

 

 

 

 

 در پایان این مراسم به برگزیدگان چهارمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران هدایایی اهدا و از تلاش های محمدعلی حضرتی ها، مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان و سعید وزیری نژاد، مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، در راستای اعتلای این هنر ایرانی - اسلامی تقدیر شد.

گفتنی است دکتر علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از نمایشگاه چهارمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران دیدن کرد.