جهش تولید با مشارکت مردم
سه شنبه 4 اردیبهشت

باهمکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

معرفی هیات داوران جشنواره خوشنویسی مشق عشق

نفرات برتر نهمین جشنواره سراسری خوشنویسی غدیر ششم مهرماه در تبریز معرفی می شوند

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری آیین اختتامیه و معرفی نفرات برتر نهمین جشنواره سراسری خوشنویسی غدیر در ششم مهرماه جاری در تبریز خبر داد.

  علی محرمی گفت: این آیین با حضور اساتید برجسته و پیشکسوت هنر فاخر خوشنویسی ششم مهرماه ساعت ١٦ در مجتمع فرهنگی هنری ٢٩ بهمن تبریز برگز شده و طی آن نفرات برتر که با آراء هیات داوران انتخاب شده اند معرفی می شوند.

 معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت شناخت ابعاد مختلف واقعه غدیرخم گفت: شناخت مبانی و معتقدات و اصول تشیع و جایگاه رفیع عترت و اهل بیت (ع) و همچنین آشنایی با فضایل حضرت علی (ع) از جمله شناختهای ضروری برای هر شیعه است.

وی افزود: این جشنواره با هدف بهره گیری از مفاهیم ارزشمند قرآن کریم و عرض ارادت به مقام مولای متقیان حضرت علی(ع) و همچنین تبیین، توسعه و ترویج فرهنگ علوی و تشویق استعدادهای خلاق و ایجاد انگیزه و تحرک برای استمرار فعالیت های تحول آفرین هنر ناب خوشنویسی برگزار شده است.

محرمی، تبادل تجربیات و ره آوردهای این هنر قدسی در بین هنرمندان خوشنویسی، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری و مذهبی مرتبط با مضامین قرآنی، تبادل تجربیات مفید و ارزنده بین هنرمندان و تشویق هنرمندان برای خودسازی از طریق تحریر آیات را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

براساس این گزارش، داوری این دوره از جشنواره را اساتیدی چون غلامحسین امیرخانی، مجتبی ملک زاده، محمدعلی فرزبود،علی دائم امید و احمد عبدالرضایی بر عهده داشتند.