جهش تولید با مشارکت مردم
پنجشنبه 6 اردیبهشت

باهمکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مراسم نکوداشت استاد عباس بنی عامریان با حضور رییس انجمن خوشنویسان ایران، نماینده وزیر ارشاد، اعضای شورای عالی و مدیر اجرایی در سنقر برگزار شد.

  به نقل از سهیل سنقر به همت انجمن خوشنویسان سنقر و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرستان سنقروکلیایی، فرمانداری ، شهرداری، شورای شهر،میراث فرهنگی، انجمن سینمای جوان، عینک دانشجو، انجمن عکس و انجمن موسیقی مراسم نکوداشت استاد عباس بنی عامریان با شکوه هرچه تمامتر در سنقر برگزار شد.

 

 این مراسم با حضور بزرگان و اساتید عرصه خوشنویسی از جمله استاد امیرخانی ریاست شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران و اعضای شورای عالی، دکتر محمد حسین ساکت نماینده وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی در انجمن خوشنویسان ایران، مدیر اجرائی انجمن خوشنویسان ایران آقای عارف براتی، پژوهشگران فرهنگ و ادب و تارخ ایران از جمله استاد میرجلال الدین کزازی و استاد محمدعلی سلطانی ، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولین استانی و شهرستان سنقروکلیایی در تاریخ پنجشنبه 8 مهر ماه 95 ساعت 16  در محل کانون امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار گردید.

بر اساس این خبر، مراسم با تلاوت قرآن کریم و سرود جمهوری اسلامی و خوش آمد گویی ریاست فرهنگ و ارشاد اسلامی آقای محمد رضا کماسی شروع شد و کلیپی از فعالیت های نو پای انجمن خوشنویسان سنقر به مدیریت آقای مرتضی بنی عامریان پخش گردید .
حجت الاسلام والمسلمین مجید صفدری امان جمعه سنقر،  استاد غلامحسین امیر خانی رییس شورایعالی انجمن خوشنویسان ایران ، دکتر میر جلال الدین کزازی ، دکتر محمد علی سلطانی ، دکتر رحیمی زنگنه مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، استاد عباسعلی صحافی مقدم عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران و دکتر محمد حسین ساکت نماینده محترم وزیر ارشاد در انجمن خوشنویسان ایران به ایراد سخنانی پرداختند .

 

امام جمعه سنقروکلیایی در این مراسم؛ هنر را پل ارتباطی میان انسان ها با واقعیت دانست و گفت: خیلی از واقعیت های عالم سنگین است و برای انسانها قابل درک نیست اما هنر می تواند این واقعیت ها را به زیبایی قابل درک برای انسانها تبدیل کند.

حجت الاسلام مجید صفدری با بیان اینکه سراسر قرآن، هنر زیبای الهی است گفت: خط خوشی که هنرمند با آن قرآن را به کتابت در می آورد و کلمات نورانی ائمه اطهار را می نگارد، آن خطاط را جاودان می کند چون با جاودانگی پیوند ایجاد کرده است. وی با بیان اینکه خوشنویسی هنری است که مورد توصیه امیرالمومنین علی (ع) بوده است گفت: ما باید همیشه هنر و هنرمند را قدر بدانیم و از آنها تقدیر کنیم و همیشه در سایه آن قرار داشته باشیم.

امام جمعه سنقر و کلیایی اظهار امیدواری کرد: هنرمندان از آنچه که با پیوند با واقعیتها و حقایق بهره مند می شوند، جامعه نیز از آنها بهره مند شود تا موجب پیمودن مسیر رشد و کمال فراهم شود.

  

رییس انجمن خوشنویسان ایران هم فعالیت ها و اقدام های هنرمند خوشنویس عباس بنی عامریان را در انجمن خوشنویسی ایران تشریح کرد و گفت: این هنرمند به عنوان مدیر اجرایی انجمن کارهای ارزشمندی در برگزاری همایش ها و ... انجام داده و با داشتن پیشینه ارزشمند در کارهای معلمی و نمایش، شخصیت وی در جامعه هنری جایگاه محوری داشت.

استاد غلامحسین امیرخانی؛ فعالیتهای آموزشی انجمن را براساس تعلیم هنر همراه با معرفت و اخلاق عنوان کرد و گفت: برای جاری شدن اشعار ارزشمندی چون بیدل که بسیار سنگین و پیچیده است بایستی همراه با آواز و موسیقی باشد.

استاد سید جلال الدین کزازی از دیگر سخنرانان این مراسم بود که خوشنویسی را در ایران هنری آیینی دانست و گفت: من بر سنقریان درود می گویم که کوشیده اند یکی از فرزندان برومند این دیار به نام عباس بنی عامریان که در این هنر دیرینه و آیینی ایران شاهکارهایی آفریده است را گرامی بدارند.

  

ابراهیم رحیمی زنگنه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز کرمانشاه را صاحب مکتب خوشنویسی دانست و با اشاره به سجایای اخلاقی عباس بنی عامریان هنرمند عرصه خوشنویسی و نمایش گفت: هنر راستین و واقعی هنری است که اخلاق و معرفت را به ما ارزانی بدارد.

دکتر محمد حسین ساکت نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در انجمن خوشنویسان ایران هم از مسوولان استان کرمانشاه خواست نسبت به اختصاص زمین و احداث آن به عنوان خانه هنرمندان اقدام نمایند. 

این مراسم با اهدا لوح تقدیر و هدایایی از طرف انجمن خوشنویسان ایران ، انجمن خوشنویسان سنقر و اساتید ارجمند و دیگر هنرمندان به استاد عباس بنی عامریان و تقدیر از تلاشهای انجمن خوشنویسان سنقر و اهدا لوح به آقای مرتضی بنی عامریان به پایان رسید .