جهش تولید با مشارکت مردم
سه شنبه 4 اردیبهشت

باهمکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

جشنواره خوشنویسی هفته قرآن و عترت آذربایجان غربی در تکاب آغاز شد.

جشنواره استانی خوشنویسی 'هفته قرآن و عترت' آذربایجان غربی 
                                                                 با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولان محلی در 2 بخش مسابقه و نمایشگاه در مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان تکاب آغاز شد.

 

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تکاب عصر چهارشنبه در آیین افتتاحیه این جشنواره گفت: بیش از 150 اثر از شهرستان های آذربایجان غربی به دبیرخانه جشنواره خوشنویسی هفته قرآن و عترت ارسال شده که از میان آنها 72 اثر برگزیده شده و به مرحله داوری بخش مسابقه راه یافته است.
محمود نجفی افزود: این آثار با مضامین آیات نورانی قرآن کریم و احادیث و روایات ائمه اطهار (ع) در سه نوع خط نستعلیق، شکسته نستعلیق و ثلث به رشته تحریر درآمده است.
وی اظهار کرد: به نفرات اول تا سوم بخش مسابقه جشنواره خوشنویسی هفته قرآن و عترت آذربایجان غربی جوایز ارزنده نقدی اهدا می شود.
نجفی بیان کرد: آئین اختتامیه این جشنواره همزمان با سایر جشنواره های قرآن و عترت آذربایجان غربی 18 آبان ماه درشهرستان ارومیه برگزار خواهد شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تکاب با اشاره به کمبود فضاهای فرهنگی و هنری در این شهرستان گفت: با توجه به حجم آثار و فعالیت های هنری در شهرستان تکاب و کمبود فضاهای نمایشگاهی، ساخت نگارخانه در این شهرستان ضروری است.
   نمایشگاه آثار خوشنویسی و نقاشی خط، جشنواره خوشنویسی 'هفته قرآن و عترت' آذربایجان غربی امروز با حضور فرماندار تکاب و جمعی از هنرمندان در مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان گشایش یافت .
در این نمایشگاه آثار هنرمندان خوشنویس استان آذربایجان غربی که به دبیرخانه جشنواره خوشنویسی هفته قرآن و عترت ارسال شده مدت یک هفته به نمایش در آمده است.
نمایشگاه آثار خط نقاشی جعفر علی سروی از هنرمندان خوشنویس شهرستان تکاب نیز در این جشنواره برپا شده است.
شهرستان تکاب در هنر خوشنویسی از شهرهای مطرح کشور بوده و بیش از یکصد هنرمند خوشنویس در این شهرستان فعالیت می کنند. 
بسیاری از هنرمندان برجسته عرصه خوشنویسی کشور از جمله استاد فقید خوشنویسی کشور، مرحوم 'اباصلت صادقی' از هنرمندان شهرستان تکاب هستند.
شهرستان تکاب با 78 هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان غربی واقع شده است.