جهش تولید با مشارکت مردم
چهارشنبه 5 اردیبهشت

باهمکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مزار خوشنویس برجسته معاصر استاد فتحعلی واشقانی با حضور اعضای محترم شورای عالی و مدیر اجرائی انجمن خوشنویسان ایران در اراک غبار روبی می شود

در چهارمین سالگرد استاد فتحعلی واشقانی، انجمن خوشنویسان اراک، صبح روز پنج شنبه، ۲۰ آبان ماه،

مزار استاد واشقانی را غباروبی و از آثار خوشنویسی وی در منزل شخصی این استاد بازدید می کنند.

   در چهارمین سالگرد استاد فقید فتحعلی واشقانی، اعضای محترم شورای عالی ، مدیر اجرائی انجمن خوشنویسان ایران و انجمن خوشنویسان اراک، صبح روز پنج شنبه، ۲۰ آبان ماه، مزار استاد واشقانی را غباروبی و همچنین از آثار خوشنویسی وی در منزل شخصی این استاد بازدید می کنند. استاد فتحعلی واشقانی فراهانی، خوشنویس صاحب‌نام معاصر در سال ۱۳۰۹ هجری خورشیدی در روستای واشقان از توابع فراهان متولد شد و دوران كودكی خود را به فراگیری قرآن و تحصیلات مكتبی و تمرین خوشنویسی سپری كرد. میرزا ذبیح‌الله واشقانی اولین استاد وی در خط بود كه نخستین سرمشق را بر لوح چوبی با عبارت «اول كارها به نام خدا» به او تعلیم داد. مرحوم واشقانی فراهانی در سال ۱۳۳۵ به تهران مهاجرت كرد و در كلاس اساتید بزرگی همچون سیدحسین و سیدحسن میرخانی شركت كرد.

انجمن خوشنویسان ایران در سال ۱۳۴۳ او را به عنوان اولین مدرس خود انتخاب كرد و در سال ۱۳۵۹ به تشخیص اساتید سیدحسن و سیدحسین میرخانی٬ علی اكبر كاوه و ابراهیم بوذری به درجه استادی رسید.  استاد واشقانی در سال ۱۳۶۷ به استناد آثار قلمی، نمایشگاه و فعالیت فرهنگی هنری، گواهینامه درجه یك هنری كه معادل مدرك دكتری است را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت كرد.

كتابت كلك مشكین، چشمه خورشید، آیت مهر، ترجمه كامل قرآن كریم، نام حق جلی قلم و دیوان حافظ از جمله آثار استاد واشقانی است. استاد فتحعلی واشقانی فراهانی مدتها از بیماری سرطان ریه و سرطان مثانه رنج می‌برد و سرانجام در روز ۱۵ آبان ماه سال ۹۱ در سن ۸۲ سالگی درگذشت، پیکر وی ۱۶ آبان در روستای واشقان به خاک سپرده شد.