تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین
شنبه 1 اردیبهشت

باهمکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مسابقه بداهه نویسی اربعین حسینی در قزوین با حضور استاد سید حیدر موسوی ( عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران) برگزار شد.

 همزمان با سالروز اربعین سرور و سالار شهیدان مسابقه اجرای زنده خوشنویسی 
با حضوراستاد سید حیدر موسوی ( عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران )
و اساتید و هنرمندان خوشنویس در نگارخانه مهر حوزه هنری قزوین برگزار شد.

 

  به گزارش روابط عمومی حوزه هنری قزوین: مسابقه خوشنویسی اربعین با حضور هنرمندانی از استان های : قزوین و زنجان با موضوع: احادیث امام حسین(ع)، کلام معصومین علیهم السلام، اشعار و جملات بزرگان در رثای سالار شهیدان، زیر نظر استاد سید حیدر موسوی  ( عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران )برگزار گردید.

 دبیر این مسابقه در گفت و گوی خبری اظهار داشت: در این مسابقه که با حضور 30 تن از هنرمندان شهرهای قزوین، زنجان و همدان برگزار شد موضوعاتی چون احادیثی از امام حسین (ع) و کلام معصومین (ع)، اشعار و جملاتی در رثای سالار شهیدان توسط این هنرمندان اجرا شد.
استاد سیدحیدر موسوی افزود: هنرمندان خوشنویس با شرکت در این مسابقه که به مدت 4 ساعت انجام شد آثار خود را در رشته های شکسته، نستعلیق، نسخ و ثلث به صورت زنده ارائه و سپس داوری آن توسط اساتید برجسته این رشته صورت گرفت و به آثار برگزیده نیز جوایزی اهدا شد. 


وی اضافه کرد: این مسابقه برای پنجمین سال متوالی اجرا و خوشبختانه هرساله نیز با استقبال بیشتری مواجه شده است.
موسوی، این حضور و استقبال به نیت نگارش کلام ائمه معصوم (ع) را نشان دهنده ارادت قلبی، بینش و بصیرت نسل جوان دانست و ادامه داد: برگزاری چنین مسابقه هایی برای کسب تجربه اجرای زنده فعالیت هنری بسیار مهم و موثر است.
موسوی با بیان اینکه زیباترین جلوه متون دینی در خوشنویسی تجلی می یابد، اضافه کرد: تجربه نشان داده تعامل مطالب با خوشنویسی به ارزش و ماندگاری اثر نیز کمک کرده است.