تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین
جمعه 31 فروردین

باهمکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی محمد رسول‌الله(ص) در يزد/14 آذرماه آخرين مهلت ارسال آثار

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری سه جشنواره هنری در این استان خبر داد و تصريح كرد: جشنواره ملی خوشنویسی محمد رسول الله (ص)، دومین جشنواره فیلم کوتاه آفتاب و جشنواره استانی عکس یزد‌شناسی از جشنواره‌های مهمی هستند که به زودی در استان یزد برگزار می‌شوند.

 "علی غیاثی ندوشن" در همين رابطه ادامه داد: به مناسبت میلاد رسول مهربانی و رحمت، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با همکاری انجمن خوشنویسان، جشنواره ملی خوشنویسی محمد رسول الله(ص) را برگزار می‌کند.

وي اهداف جشنواره را ترویج و اشاعه فرهنگ نبوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری، مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین (ع)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف حضرت محمد (ص) و کمک به انتشار گسترده‌تر این آثار و الگوسازی و تبیین فرهنگ متعالی نبوی با استفاده از زبان و بیان هنر قدسی خوشنویسی اعلام کرد.

غیاثی ندوشن همچنین موضوعات جشنواره را آیات، احادیث، روایات و اندیشه درباره حضرت محمد(ص)، اشعار و دل نوشته‌های شاعران و هنرمندان درباره حضرت محمد (ص) و روایات ائمه اطهار علیهم السلام در مورد حضرت محمد (ص) ذکر کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: این جشنواره در رشته‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث برگزار می‌شود.

وي افزود: این جشنواره شامل بخش های ویژه اساتید(غیر رقابتی) و رقابتی شامل موضوعات جشنواره است که سایر هنرمندان خوشنویس می توانند با ارسال آثار خود در این بخش شرکت كنند.

وي یادآور شد: به همه برگزیدگان این جشنواره سه سکه تمام بهار آزادی اهدا می‌شود.

غياثي ندوشن آخرین مهلت ارسال تصاویر آثار به دبیرخانه این جشنواره 14 آذرماه سالجاری اعلام كرد و در ادامه به برگزاری دومین جشنواره استاني فیلم کوتاه آفتاب در شهرستان تفت كه با هدف حمایت از فیلمسازان یزدی و شناسایی پتانسیل و ظرفیت‌های استان در قالب ارایه فیلم کوتاه برگزار خواهد شد، اشاره كرد.

وی موضوع این جشنواره را کلیه فیلم‌های تولید شده توسط فیلم سازان یزدی از سال ٨٥ تا سال ٩٥  ودر محدوده جغرایایی استان یزد اعلام کرد و گفت: فیلم های کوتاه مستند و داستانی برای شرکت در این جشنواره می‌تواند با موضوعاتی از قبیل ایثار و شهادت،آیین‌ها و مراسم‌های دینی و مذهبی، اقتصاد مقاومتی و صنعت، فرهنگ عامه و آداب و رسوم، آثار و مفاخر فرهنگی یزد، میراث فرهنگی و صنایع دستی، بازی‌های بومی محلی، آثار تاریخی یزد، خانواده و سبک زندگی، کار و تلاش و آب و کویر ارایه می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آخرین مهلت ارسال آثار را به دبیرخانه جشنواره ١٣ آذرماه سالجاری بیان کرد و افزود: از برگزیدگان جشنواره با اهدای تندیس و دیپلم افتخار و جایزه نقدی طی مراسمی تجلیل بعمل خواهد آمد.

غیاثی ندوشن افزود: این جشنواره در دو بخش اصلی شامل مسابقه فیلم‌های کوتاه داستانی و مسابقه فیلم‌های کوتاه مستند و همچنین بخش جنبی شامل کارگاههای آموزشی و تخصصی فیلم کوتاه ، جلسات نقد و بررسی آثارو بخش ویژه فیلمسازان تفتی برگزارخواهد شد.

وی گفت:علاقه مندان می‌توانند آثار خود را به دبیر خانه جشنواره واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تفت ارسال كنند.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه افزود:جشنواره استانی عکس یزدشناسی نیز با موضوع جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و زیست‌محیطی بکر و نادر استان یزد در مهریز برگزار خواهد شد.

غیاثی ندوشن ادامه داد: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را تا تاریخ ٢٠ آذر ماه به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز و یا شماره تلگرام ٠٩٩٠٩٧٦٧٥٤٠ و نشانی پست الکترونیکی [email protected]  ارسال كنند.

به گفته وی، طبق فراخوان این جشنواره شرکت تمام عکاسان در رده‌های مختلف سنی آزاد است و عکس‌هایی مورد پذیرش قرار می‌گیرد که در محدوده استان یزد و شهرستان‌های استان باشد.

وی افزود: هر لوح فشرده باید حاوی آثار یک عکاس باشد و هر عکاس مجاز به ارسال هفت قطعه عکس دیجیتال در هر بخش به صورت رنگی یا سیاه و سفید است.

غیاثی ندوشن در پایان گفت: داوری و تجلیل از برگزیدگان در ٢٨ آذرماه صورت می‌گیرد و نمایشگاهی از آثار برگزیده از تاریخ  ٢٨ آذر لغایت دوم دی‌ماه در نگارخانه آفرینش این اداره برپا خواهد شد و به نفرات اول تا هشتم جشنواره جوایز نفیس و به آثار راه یافته در نمایشگاه گواهی اعطا خواهد شد.