جهش تولید با مشارکت مردم
چهارشنبه 5 اردیبهشت

باهمکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تمدید فراخوان جشنواره ملی خوشنویسی محمد رسول الله (ص) در یزد تا 19 آذر 95

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: مهلت ارسال تصاویر آثار به جشنواره ملی خوشنویسی محمد رسول الله در یزد تمدید شد.

 به نقل از روابط عمومی اداره ارشاد استان یزد، علی غیاثی ندوشن اظهار داشت: علاقمندان تا ۱۹ اذر ماه سال جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
وی ادامه داد: به مناسبت میلاد رسول مهربانی و رحمت، اداره کل 
فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با همکاری انجمن خوشنویسان، جشنواره ملی خوشنویسی محمد رسول الله(ص) را برگزار می کند . 
غیاثی ندوشن، اهداف برگزاری این جشنواره را ترویج و اشاعه فرهنگ نبوی، گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری، مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومان (ع)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف حضرت محمد (ص) و کمک به انتشار گسترده تر این آثار و الگوسازی و تبیین فرهنگ متعالی نبوی با استفاده از زبان و بیان هنر قدسی خوشنویسی اعلام کرد . 
وی همچنین موضوعات جشنواره را آیات، احادیث، روایات و اندیشه درباره حضرت محمد (ص)، اشعار و دل نوشته های شاعران و هنرمندان درباره حضرت محمد (ص) و روایات ائمه اطهار (ع) در مورد حضرت محمد (ص) ذکر کرد . 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد اظهار کرد: این جشنواره در رشته های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث برگزار می شود . 
غیاثی ندوشن افزود: این جشنواره شامل بخش های ویژه اساتید (غیررقابتی) و رقابتی شامل موضوعات جشنواره است که سایر هنرمندان خوشنویس می توانند با ارسال آثار خود در این بخش شرکت نمایند . 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد یادآور شد: به همه برگزیدگان این جشنواره سه سکه تمام بهار آزادی اهدا می شود و آخرین مهلت ارسال تصاویر آثار به دبیرخانه این جشنواره ۱۹آذرماه سال جاری است .