تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین
جمعه 10 فروردین

باهمکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

گزارش تصویری دومین همایش خوشنویسی " مشق صلوات" در فرهنگ سرای بهاران

دومین همایش خوشنویسی " مشق صلوات" در فرهنگ سرای بهاران 

 

 

 

در روز میلاد با سعادت پیامبر مهربانی حضرت محمد مصطفی (ص) بیش از 260 هنرمند و استاد خوشنویس از سراسر کشور جمله آسمانی "صلوت" را مشق کردند.

 به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای بهاران ؛ همزمان با سالروز میلاد حضرت محمد (ص) دومین همایش خوشنویسی "مشق صلوات" با شرکت بیش از 260 هنرمند و استاد خوشنویس که از استان های اصفهان، آذربایجان شرقی، زنجان، قم، قزوین، لرستان، کردستان، مرکزی، خوزستان، یزد و تهران در این همایش شرکت کرده بودند برگزار شد.

این برنامه از ساعت 9 صبح میزبان هنرمندان بود، که پس از استقرار در محل های مشخص شده شروع به تمرین خوشنویسی جمله صلوات کردند. هنرمندان در این همایش می توانستند از خطوط نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث و نقاشی خط و ... برای کتابت صلوات بهره ببرند.

"مشق صلوات" روز گذشته میزبان چهره های مذهبی منطقه 17 همچون حجت الاسلام مقدم، حجت الاسلام محبی و حجت الاسلام سینایی بوده که پس از بازدید از برنامه بسیار ابراز خرسندی کردند که همچنین برنامه ای در این روز مبارک اجرا می شود.

میهمان ویژه ی این برنامه دکتر صلاحی رییس سازمان و مهدی محمدی مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بودند.

 صلاحی پس از بازدید از آثار هنرمندان در جمع استادان مطرح خوشنویسی و چهره های مذهبی منطقه حضور یافت و در این دیدار گفت: بهترین کاری که می شد در این روز انجام داد همین نوشتن جمله صلوات است. ما در دین اسلام ادعیه های بسیاری داریم که به خواندن و نوشتن آنها سفارش شده. اما همچنان که در قرآن کریم هم آمده دعایی که بیشترین سفارش را درباره ی آن داریم "صلوات" است. ما برای حضرت محمد (ص) بسیار کم کار کرده ایم. در دنیا حدود 100 فیلم برای حضرت مسیح (ع) ، چندین فیلم برای حضرت موسی (ع) و حتی برای بودا هم چند اثر ساخته شده است اما برای حضرت محمد (ص) تنها دو فیلم که یکی فیلم معروف محمد رسول الله توسط مصطفی عقاد و دیگری هم توسط کارگردان کشورمان مجید مجیدی کار شده است.

 وی همچنین به تولید آثار فاخر به هنرمندان تاکید کرد و گفت هر طور که می شود باید برای پررنگ تر کردن اسلام و پیامبر (ص) تلاش کنیم.

ایشان در حاشیه این نشست صمیمانه به گفت گو با هنرمندان پرداخت . آنها نیزنظرات و مشکلات کارهای هنری را مطرح کردند و از راهنمایی های دکتر صلاحی بهره مند شدند.

از حاضرین در این همایش می توان به  جناب آقای براتی مدیر انجمن خوشنویسان ایران ،استاد سپهری مدیرانجمن خوشنویسان تهران، استادان محمدی تبار، هجرانی، آهنگران، قربانی، گودرزی، هادی پور، رضا وعباس ولی زاده نام برد.

این برنامه 27 آذر از ساعت 9 تا 13 در سالن همایش های بهاران اجرا شد. پس از این داوری آثار به 5 اثر برگزیده جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد.

علاقمندان می توانند برای آگاهی بیشتر به کانال تلگرام فرهنگ سرای بهاران به نشانی  @farhangsarabaharan  مراجعه و یا به دبیرخانه همایش یا شماره 66233980 تماس بگیرند.