جهش تولید با مشارکت مردم
جمعه 7 اردیبهشت

باهمکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

جلسه جناب آقای عارف براتی مدیر اجرایی انجمن خوشنویسان ایران با شورای عالی انجمن خوشنویسی سازمان‌ بسیج هنرمندان کشور

جلسه شورای عالی انجمن خوشنویسی سازمان‌بسیج هنرمندان کشور
 با حضور اعضای  محترم شورای عالی و ریاست محترم سازمان جناب آقای  دکتر غلامرضا  منتظری و همچنین جناب آقای عارف براتی مدیر محترم اجرایی انجمن خوشنویسان ایران
 در روز چهارشنبه مورخ ۲۴ آذر ماه ۹۵ در محل سازمان بسیج هنرمندان کشور تشکیل شد .

   در آغاز ،  استاد ، دکتر غلامرضا راه پیما رییس انجمن‌خوشنویسی سازمان‌بسیج هنرمندان کشور ، 
ضمن تبریک میلاد خجسته نبی گرانقدر اسلام ص و هفته وحدت
 گزارش مبسوطی از فعالیت های انجمن در سطح کشور و برنامه های آتی آن ارائه و چشم انداز آن را ترسیم و تعامل ، همدلی ، همفکری و بویژه وحدت را در انجام وظائف سازمان‌و انجمن خوشنویسان ایران از اهم موضوعاتی دانستند که جامعه هنری امروز ایران به آن  همدلی و وفاق نیازمند است . در ادامه ،  جناب آقای عارف براتی  مدیر محترم اجرایی انجمن خوشنویسان ایران ضمن تشکر از اعضای شورای عالی انجمن و ابراز تشکر از کارهای صورت گرفته حضور خویش را نشانه همفکری و تعامل و همدلی دانسته وضمن گزارش مبسوطی از فعالیت های انجمن خوشنویسان ایران  به تبیین برنامه های مشترک اشاره کردند . ایشان فرمودند که ،  انجمن خوشنویسان ایران ، امروز دارای یک فضای پر انرژی است که همه کنار هم‌میکوشند تا بر مشکلات پیش آمده از دوران قبل فائق آیند و به مقوله هنر ، آموزش و توسعه که هر کدام مقوله های متفاوتی است اشاره کردند .  

در ادامه اعضای محترم  شورای عالی انجمن خوشنویسی سازمان‌بسیج هنرمندان کشور ، 

 استادان عبدالله جواری ، داوود نیکنام ، ولی رهبر یزدی ، یونس نصیری ، محمد شفیعی و جواد مومنی نقطه نظرات خویش را بیان نموده و مسئله آموزش و پژوهش را دو رکن اصلی در جهت ارتقا کمی و کیفی خوشنویسان کشور دانسته و همچنین تعامل ، دوستی ، همفکری و وحدت  را از ارکان اصلی فعالیتهای مشترک  بین سازمان و انجمن خوشنویسان ایران بر شمردند . 
و با اشاره به سخن ارزشمند حضرت مولانا فرمودند :

ما برای وصل کردن‌آمدیم 

همه کوشش کنیم‌ اعتماد را به انجمن‌بازگردانیم و بدون برنامه ریزی صحیح و بدون مطالعه از هر گونه فعالیت تشکیلاتی پرهیز کنیم تا خوشنویسان سراسر کشور با اعتماد کامل به برنامه های ارائه شده از طرف انجمن ، توجه نموده   و در جهت پیشبرد اهداف فرهنگی و هنری نظام اسلامی کوشا باشند  که ما  این  موضوع را جزو وظائف اصلی خود میدانیم  . 

 در پایان جناب آقای دکتر غلامرضا منتظری ریاست محترم سازمان‌بسیج هنرمندان کشور ، ضمن خیر مقدم‌ و تبریک هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر اکرم ص ، 
با اشاره به حوزه وظایف انجمن خوشنویسی سازمان ، بسیج را یک نهاد مردمی و فراگیر دانسته و  از آن بعنوان چتری فراگیر یاد کردند که همه میتوانند زیر سایه آن با آرامش کامل به فعالیت بپردازند .
در ادامه انجمن خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان کشور را ، رنگین کمانی دانستند که رنگ های مختلف و زیبای آن ،  هر کدام به سهم خود جذابیت های خاص خود را دارد ولی هنگامیکه کنار هم‌قرار میگیرند زیبایی قابل توجهی را به مخاطبان خویش ارائه میکنند ، 
از این رو انجمن خوشنویس سازمان‌در کنار انجمن‌خوشنویسان ایران رنگین کمانی هستند که این رنگها در کنار هم ،  دیدنی تر و با شکوه تر جلوه خواهند کرد ، از این رو بکوشیم با تعامل و کنار هم قرار گرفتن با شکوه تر و جذاب تر دیده شویم تا مخاطبان زیبایی بهتری را نظاره کنند و از این همدلی و همفکری لذت بیشتری ببرند . 

در پایان  استاد ،دکتر غلامرضا راه پیما

 رییس انجمن خوشنویسی سازمان‌ بسیج هنرمندان کشور ضمن تشکر و قدر دانی از حضور تک تک استادان محترم و ریاست محترم سازمان‌به جمع بندی مسائل مطروحه پرداختند و به برنامه های‌ مشترک در آینده اشاره کردند و برنامه های ملی وبین المللی مشترک را بسیار حائز اهمیت دانستند .