تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین
پنجشنبه 9 فروردین

باهمکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

گشایش نمایشگاه خوشنویسی با عنوان «صراط عشق» به قلم هنرمندان واساتید انجمن خوشنویسان شهرستان رباط کریم

نمایشگاه خوشنویسی با عنوان «صراط عشق» به قلم هنرمندان واساتید انجمن خوشنویسان شهرستان رباط کریم گشایش یافت.
   به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان رباط کریم : نمایشگاه خوشنویسی با عنوان «صراط عشق» به قلم هنرمندان واساتید انجمن خوشنویسان شهرستان رباط کریم باحضور صابری معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ، رئیس میراث فرهنگی ،رئیس اداره کتابخانه های عمومی وجمعی ازهنرمندان و خوشنویسان استان تهران درکاروانسرای حاج کمال گشایش یافت. 
در این آیین معبودی رئیس اداره فرهنگ وارشاداسلامی گفت: شهرستان رباط کریم سابقه غنی و توانمندی های فراوانی در بخش هنرخشنویسی دارد که یکی از شهرهای موثر در این بخش است و این هنرمندان شایستگی این رادارند به هنرشان اهمیت داده شود هنرباید بتواند مخاصب راتحت تاثیر خود قرار دهد. هرکسی نمی توند بیخیال از کنار هنر بگذرد. 
 
هنرمند بیشتر از هنرش نیازمند به حمایت وتوجه است و باید دیده شود یک هنرمند خط می نویسد که هنرش دیده شود.
معبودی درادامه گفتند : ما همه مسئولین شهر از جمله اعضای شورای فرهنگی عمومی شهررابرای افتتاحیه نمایشگاه خشنویسی دعوت کردیم ولی متاسفانه هیچگونه استقبالی نکردند 
ایشان افزودند : آثار هنرمندان که اینجا به دیوار نصب است از قیمت بالای مادی ومعنوی برخوردار است ما ازمسئولین انتظار خرید آثارهنری هنرمندان شهررانداریم ولی ارزش یکبار دیدن دارد وهنرنباید غریب واقع شود واگر هنر غریب شد شهر از عشق خالی خواهد شد .
قلی زاده رئیس انجمن خوشنویسان رباط کریم نیز گفت: این نمایشگاه به مناسبت ولادت حضرت رسول اکرم (ص) وحضرت امام جعفر صادق (ع) برپا شده است این نمایشگاه از28آذربمدت10روزدرکاروانسرای حاج کمال  برای علاقه مندان برپا است.
رئیس انجمن خوشنویسان رباط کریم در ادامه از مسئولين خواست كه نسبت به هنرمندان شهرستان  توجه بيشتري كنند.با وجود فرستادن دعوت نامه، مسئولین از نمایشگاه بازدید نکردند.
دوست داشتم که بیایند ببینند و متوجه شوند که در رباط کریم هم اتفاقات خوبی در این عرصه می افتد. زمانی که دوستان هنرمند از رباط کریم، در جشنواره های استانی و کشوری شرکت می کنند و نام رباط کریم را مطرح می کنند، توقع داریم که لااقل مسئولین دراینگونه مراسم شرکت کنند.
متاسفانه فضای هنر از دید مسئولین شهرمان به چشم نمی آید و کاری برایش انجام نمی شودوحتی شهرداری بنراطلاع رسانی نمایشگاه هم درسطح شهر نصب نکردند، آنچنان که توقع داشتم استقبال خوبی از این نمایشگاه نشد. 
وی درپایان خطاب به مسئولین گفت: بچه های هنرمند از شما هیچ گونه توقعی ندارند. فقط برای دلگرمی آنان هم که شده بیایید از آثار دیدن کنید تا برای شما مسئول محترم تنوعی هم ایجاد شود.
شایان ذکراست : در این نمایشگاه تعداد 50  اثر خوشنویسی حاصل هنرنمایی اعضای انجمن خوشنویسان شهرستان رباط کریم با موضوع نستعلیق ، شکسته نستعلیق و ثلث تحریر، نقاشی خط، چلیپا  برای عموم مردم به نمایش گذاشته شده است.