جهش تولید با مشارکت مردم
پنجشنبه 6 اردیبهشت

باهمکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پیامهای حمایتی از سراسر کشور در خصوص ساختمان صائب - 9

   -------------------------------------------------------------

آن روز که روز ابر و باران باشد
شرط است که جمعیت یاران باشد
زان روی که روی یار را تازه کند
چون مجمع گل که در بهاران باشد
شاعر: حضرت مولانا علیه الرحمه 


با گذر از ایام تعطیلات نوروزی در ابتدای قرن 1400  هجری شمسی، وظیفه ی خود دانستم به رسم وظیفه پیام تبریکی  ویژه و دعای خیر در کنار هزاران پیام و ابراز محبت، نثار خوبانی کنم که با فعالیت های خود در این روز و روزگار سخت و  دشوار در دفتر خاطرات عرصه ی فرهنگ و هنر این سرزمین اوراق زرینی را به یادگار گذاشته و می گذارند .

به تمامی کسانی که برای نشر و ترویج فرهنگ و هنر این کشور پهناور، تلاش می کنند . 
به کلیه اساتید، هنرمندان و علاقمندان به  هنر خوشنویسی  . به مجموعه ی وزین و پر افتخار انجمن خوشنویسان ایران 
یک تشکر ویژه داریم از مسئولان محترم در انجمن خوشنویسان ایران (اعضای محترم شورای عالی و شورای ارزشیابی هنری، مدیر محترم اجرایی ) که در یک سال گذشته و در ایام شیوع بیماری کرونا، با تمام سعی خود، تلاش کردند خدمات قابل توجهی را به عرصه ی خوشنویسی ارائه دهند .
البته در این ایام شادی و شعف، برخی منتقدان و حتی دلسوزان این عرصه در برخی موارد، نقدهایی را به این مجموعه ی وزین و برخی از خدومان این عرصه بیان داشتند، که شاید در برخی موارد نقدشان صحیح و در برخی موارد، مقداری لجوجانه و یا از روی کم لطفی بود . 
بالاخره در عرصه ی اجرا و مدیرت یک مجموعه، نقاط ضعف و قوتی را همیشه شاهد بوده، هستیم و خواهیم بود، نه در عرصه ی خوشنویسی، بلکه در تمامی مجموعه های مدیریتی . 
کاش کسانی که نقد سازنده دارند، به قول قدیمی ها، خود آستین بالا زده و در بخش های  فکری و اجرایی، مجموعه ی انجمن  خوشنویسان ایران را یاری رسانند و جدا از گفتار صادقانه با رفتاری خالصانه، این مجموعه را همراهی کنند، تا خطاها و ایرادها  را بتوانیم با کمک یکدیگر به حسن، پیشرفت و خدمتی ماندگارتر تبدیل کنیم . 
کاش توقعاتی را که از دوستان در انجمن خوشنویسان ایران داریم، را خودمان در راستای نشر و ترویج این هنر ارزشمند، انجام دهیم، مانند برخی از اساتید  و حتی هنرمندان جوان که به واقع،  حتی در این ایام گذشته ی سخت، در زمینه های مختلف  آموزشی،  انتشاراتی و  نمایشگاهی و ... توانستند افتخار بیافرینند و گامی در جهت اعتبار بخشی بیشتر به این هنر با نام خود ثبت کنند و صد البته که اعتبار بخشی به این هنر در هر اندازه ای که باشد،  اعتبار بخشی بیشتر به انجمن خوشنویسان ( که خانه ی هنرمندان این عرصه است ) و برای تک تک هنرمندان این سرزمین است که دعای عده ای کثیر را به همراه خواهد داشت . 

به نظر بنده در این اوضاع نابسامان و شرایط بحرانی کشور، لازم است ما هنرمندان و مجموعه انجمن خوشنویسان ایران در کنار هم و با همفکری بیشتر، گام های بسیاری را برداریم و در بستر مشکلات، یکدیگر را یاری رسانیم تا بلکه از این سیلاب مصیبت ها و فشارهای روحی ، روانی و اقتصادی و ..... به سلامت عبور کنیم و در طول این مسیر دشوار رفیق یکدیگر باشیم،  نه  خدایی نا کرده رقیب و یا دشمن هم  . 

مسئولان محترم در انجمن خوشنویسان ایران را همه می شناسیم و از بدنه ی همین جامعه می باشند و از خود ما هستند، با کلی مشکلات فراوانی که ما هم در گیرش هستیم ....
آنها  کم زحمت نکشیده اند و گام هایی برداشته اند که واقعا در نوع خود بی نظیر بوده و است  و آنها نیز به این واقفند که تنها سرمایه قابل اتکا برایشان، همین اساتید و  هنرمندان خوشنویس در سراسر کشورند، نه مسولان سیاسی ، لشگری و کشوری و ... که گاها دنبال مطامع و مقاصد خود می باشند و  حتی با شانیت هنر به خوبی آشنایی ندارند، چه رسد به هنرمندانش و یا مجموعه های هنری وابسته به آن ...
لذا بر خود لازم دیدم از تمامی تلاش های مسئولان خدوم و دلسوز در انجمن خوشنویسان ایران نیز  تشکر کنم و سال جدید را به یکایک این بزرگواران تبریک گوییم و برای سلامتی و توفیقات روز افزونشان و مرتفع شدن کلیه مشکلات این مجموعه ی بزرگ دعا کنیم . 
اما در تمامی ماجراهای عرصه ی خوشنویسی  عده ای هستند که زحماتشان اصلا و یا گاها دیده نمی شود و وظیفه ی اخلاقی ما حکم می کند که قدردان زحمات ایشان باشیم به هر نحوی که می شود ...
 مدیران، پرسنل  و کارمندان خدوم و زحمتکش در مجموعه ی انجمن خوشنویسان ایران، که با شرایط بحرانی کرونا، با سعی و تلاش  و از خود گذشتگی فراوان، برای حرکت این قطار عظیم هنری زحمت می کشند، و چه بسیاری که  آنها را نمی شناسند. . . 
برای یکایک این عزیزان، مهر بانان و مهر ورزان، آرزوی سربلندی بیش از پیش داریم و از خدای منان بهترین هایی را که ارزومندش هستند، را برایشان خواستاریم . الهی  تمام کسانی که در جهت نشر و ترویج فرهنگ و هنر این سرزمین گام بر می دارند را خودت یاور باش و سلامتی، سعادتمندی و عزتشان را  تضمین فرما .

جا دارد در کنار این تبریک گفتن ها، یاد و خاطره ی تمامی اساتید و هنرمندان عرصه ی خوشنویسی و یا عزیزانشان را که در یک سال گذشته داغدار از دست دادنشان بودیم، بالاخص همسر گرامی استاد غلامحسین امیر خانی  ( ریاست محترم شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران ) را گرامی بداریم و برایشان از محضر  حضرت پروردگار، علو درجات کبریایی را درخواست کنیم، باشد که دفتر تقدیر روزگار ما نیز با عاقبت به خیری و نیکی رقم بخورد .
ارادتمند یکایک اساتید و هنرمندان سرزمین ایران 

 

علیرضا عزیزی 
۱۵ فروردین ماه 1400

#کانال اخبار هنری مستند و مصور «#خوشنویسی و هنرهای تجسمی »
@azizihonar
https://telegram.me/azizihonar

   -------------------------------------------------------------

سلام ودرود بر کلیه مدیران محترم سراسر کشور عیدهمگی مبارکباد 
باید کلیه مدیران و سرپرستان محترم شعب سراسر کشور طومار ی را تهیه نموده و کتبا از حرکت انقلابی مدیر دلسوز که از حق اعضاء انجمن سراسر کشور دفاع نموده وغصب ساختمان صائب راتوسط مجید حسین زاده که متعلق به کل خوشنویسان ایران می باشد در زمان مدیریت حقوق تمامی اعضا را نادیده گرفته سند آنرا به نام خود زده را محکوم نمائیم واز مسئولین قوه ی قضائیه تقاضا داریم ضمن استرداد آن به انجمن خوشنویسان ایران احکام لازمه را صادر نمایند، باردیگر حمایت خودرا از مدیر فهیم ودلسوز وقانون مدار اعلام می نمائیم.

 

انجمن خوشنویسان شعبه بوکان - محمد کریم نجاری
 -------------------------------------------------------------

جای بسی تاسف است که ساختمانی دولتی زد و آب از آب تکان نمیخورد.
سپاس ازشما جناب استاد براتی که با شجاعت  از حق تمام خوشنویسان مملکت دفاع نموده و افراد سودجو را رسوا می نمایید. ما خواهان بازگشت ساختمان صائب به انجمن خوشنویسان ایران هستیم و در این راه حامی شما خواهیم بود.

 

انجمن خوشنویسان شعبه شوشتر-ابراهیم دلاوران

   -------------------------------------------------------------

هوالمحبوب
جناب آقای استاد براتی گرامی،
با سلام و تحیت وشادباش سال نو خدمت جنابعالی واعضای محترم شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران بدین وسیله از تلاشهای شبانه روزی و ارزنده حضرتعالی وشورای عالی در جهت  باز پس گیری ساختمان صائب صمیمانه قدردانی می نماییم .
امید ان دارد در راه ترویج اهداف والای خود نسبت به فرهنگ و هنر بخصوص جامعه خوشنویسی کشور بیش از پیش موفق وموید باشید.

 

علیرضا صداقتی 
مدیرشورائی انجمن - خوشنویسان شهرستان بهشهر

   -------------------------------------------------------------

   -------------------------------------------------------------