جهش تولید با مشارکت مردم
چهارشنبه 5 اردیبهشت

باهمکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برگزاری نمایشگاه آثار استادان بزرگ خوشنویسی همزمان با افتتاح واحد بین‌الملل انجمن خوشنویسان

 با مشارکت انجمن خوشنویسان ایران و مؤسسه فرهنگی و آموزشی ویوان، نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی‌خط جمعی از استادان معاصر ایران از 14 تا 17 مرداد ماه 1400 در محل مجتمع آموزشی بین‌الملل نیکو برگزار شد. این نمایشگاه شاهد حضور و مشارکت استادان برجستۀ کشوری شامل: امیرخانی، شیرازی، کابلی، صندوق‌آبادی، غلامی، حیدر موسوی، سبزه، خیام، صادق‌زاده، فخاری، حسین‌نژاد، جوادزاده، زیندشتی، سروی، مرادی، قربانی، گنجی، شکوهی‌فر، لولوئی‌مهر، ولی‌زاده و یاری بود. هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه، برای اولین بار در کشور «واحد بین‌الملل انجمن خوشنویسان ایران» در مجتمع آموزشی بین‌الملل نیکو افتتاح شد و برای ترم آینده هنرآموز ثبت‌نام خواهد کرد.

 مراسم گشایش نمایشگاه روز پنج‌شنبه 14 مرداد از ساعت 17 و با حضور جمعی از اساتید، اهالی رسانه و علاقه‌مندان هنر ایران زمین همراه برگزار شد. در این مراسم ابتدا دکتر مریم دلاور، مدیر مجتمع آموزشی بین‌الملل نیکو به حاضران خوشامد گفت. استاد حسن حسین‌نژاد، مدیر هنری نمایشگاه نیز در بیاناتی مختصر از زمینه‌های برگزاری نمایشگاه گفت و یادآوری کرد که قرار بود استاد غلامحسین امیرخانی در مراسم گشایش حضور داشته باشند اما به دلیل کسالت بازگشت از سفر، این امکان فراهم نشد. امید است استاد در اولین فرصت از نمایشگاه بازدید فرمایند. از چهره‌های آشنا در مراسم گشایش این افراد را می‌توان را نام برد: عارف براتی (مدیر اجرایی انجمن خوشنویسان) و جمعی از اساتید برجستۀ انجمن، ایرج جمشیدی و حمید دهقان (فعال رسانه‌ای)، فاضل جمشیدی (خواننده و پژوهشگر موسیقی)، سعیدی (آژانس مسافرتی مارکوپولو)، ناهیدسادات شریفی (تهیه‌کننده برنامۀ تلویزیونی هزار راه نرفته) و مدیرانی از وزارت امور خارجه.    

خاطر نشان می‌سازد در زمان برگزاری نمایشگاه با توجه به فضای نمایشگاه، بزرگ بودن سالن و سقف‌های بلند، تمامی پروتکل‌های بهداشتی رعایت شد.

 

 

 

 

سخنان دکتر مریم دلاور در مراسم گشایش

به نام خالق زیبا که جز زیبایی او را سزاوار نیست

با سلام و دورود و خوشامد

خانم‌ها، آقایان و سروران گرامی

امروز مدرسه بین‌الملل نیکو مفتخر است به میزبانی سرمایه‌های بی‌بدیل ایران.

 از آن‌جا که وظیفۀ هنر درک است و هنرمند نمایندۀ دائمی نفوسِ زندگی است و در شرایطی که تفاوت زندگی در کیفیت است و رمز حقیقی کیفیت چیزی جز هنر نیست، با تزریق خرد و هنر در پیکرۀ جامعه می‌توان راه سعادت و خوشبختی را هموار کرد.

 هنرمندان! ای خنیاگران روح و جان و هنردوستان و حامیان بزرگوار، شعار مدرسۀ بین‌الملل نیکو «حالِ خوبِ یادگیری» است. از این رو ما در راه تحقق این شعار و شکل‌گیری علمی و عملی در شرایط حساس و آزاردهندۀ کنونی با اعتقاد بر این‌که هنر همکاری بین خالق و هنرمند است، بر خود فرض دانستیم رویدادی را مهیا سازیم تا حالِ خوب را در نیکو شروع کنیم و به جامعه گسترش دهیم. و از آن‌جا که هنر نمایی از وفاداری و بندگی و عشق ما به خالقِ هستی است، امروز نجوا می‌کنیم خدایا سلامت، آرامش و زندگی را به این جهان بازگردان.

هم‌زمانی رویداد باشکوه برگزاری نمایشگاه جمعی از آثار هنرمندان معاصر خوشنویسی و نقاشی‌خط را با افتتاح اولین «واحد بین‌الملل انجمن خوشنویسان ایران» گرامی می‌داریم.