تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین
جمعه 10 فروردین

باهمکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مراسم اختتامیه سوگواره ملی لبیک یا حسین (ع) با حضور اساتید و هنرمندان سراسر کشور

مراسم اختتامیه سوگواره ملی لبیک یا حسین (ع) با حضور اساتید و هنرمندان سراسر کشور برگزار شد

.............

به گزارش سایت آثار هنرمندان ایران - عزیزی هنر ،مراسم اختتامیه سوگواره ملی لبیک یا حسین (ع) ( که به مناسبت محرم 1392 به همت سایت آثا رهنرمندان ایران(عزیزی هنر) ، کانون بسیج هنرمندان و انجمن خوشنویسان پیشوا و با همکاری سازمان بسیج هنرمندان استان تهران در رشته هنرهای تجسمی ، خوشنویسی و عکاسی در فضای مجازی برگزار شد ) در روز جمعه 16 اسفند 1392 همزمان با میلاد با سعادت پیام آور کربلا حضرت زینب کبری (س) با حضور مسئولین ، اساتید هنر ایران ، هنرمندان ، شرکت کنندگان و برگزیدگان این سوگواره در محل سالن همایش اداره تبلیغات اسلامی شهرری برگزار گردید.
مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط هنرمند ارجمند مهدی براتی آغاز  شد . پس از آن با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران ادامه یافت.
سپس مجری برنامه سرکار خانم آزاد مسئول بخش ادبیات داستانی کانون بسیج هنرمندان پیشوا  بر روی سن حاضر شده و برنامه را آغاز نمودند و از  علیرضا عزیزی بعنوان دبیر سوگواره و مسئول سایت آثار هنرمندان ایران (عزیزی هنر ) دعوت کردند تابر روی سن حاضر شوند ، ایشان نیز ضمن خوش آمد گویی به حاضرین در سالن توضیحاتی را در خصوص روند برگزاری سوگواره و آثار رسیده و نحوه داوری آثار برای حضار بیان کردند.
عزیزی عنوان کرد بالغ بر 2000 اثر از سراسر کشور و از چند کشور خارجی به دبیر خانه این سوگواره ارسال گردید که تصاویر  برخی از آثار به علت دارا نبودن بعضی از شرایط از قبیل کیفیت و یا موضوع سوگواره روی سایت قرار نگرفتند و حدود 1900 اثر روی سایت قرار گرفت و مورد داوری واقع شد ضمنا ایشان بیان داشتند سعی بر این بوده از داوران متفاوتی از نقاط مختلف کشور استفاده شود که برخی از ایشان از اساتید صاحب نام انتخاب گردیدو برخی دیگر از نخبه های هنری رشته های مختلف که در کارنامه هنریشان کسب رتبه های برتر کشوری را می توان مشاهده کرد و یا دارای مدارج بالای آن رشته می باشند انتخاب گردید. 
 ریاست سازمان بسیج هنرمندان استان تهران آقای حسین نادری نیز  ضمن خوش آمد گویی خدمت حضار و اساتید هنر کشور دقایقی پیرامون این مراسم  به ایراد سخن پرداختند 
این برنامه معنوی با برنامه های متنوع هنری و ادبی ویژه ای همراه بود از جمله :
شعر خوانی چند تن از پیشکسوتان و شاعران و اعضای کانون بسیج هنرمندان شهرستان پیشوا آقایان استاد سید مهدی میر آقایی ، عباس وهاج و سرکار خانم تاجیک زاده که به خوانش شعر آئینی در مدح شهدای کربلا پرداختند. 
 اجرای موسیقی سنتی توسط اعضای بخش موسیقی این کانون آقایان علی ، محمد و مهدی علیکایی از دیگر برنامه های جذاب و شنیدنی این برنامه بود .
مدیحه سرایی مداح  اهلبیت آقای اکبر علیدوستی از شهرستان پیشوا  که دقایقی را بمناسبت میلاد با سعادت ام المصائب کربلا حضرت زینب کبری (س) مولودی خوانی کردند.
اجرای ترانه ای زیبا بصورت زنده توسط هنرمند گرامی آقای حمیدرضا تاجیک 
اجرای ورکشاپ خوشنویسی توسط دو تن از نوابغ خوشنویسی کشور آقایان علی دربان رضوی و محمد عباسی از استان خراسان رضوی که به کتابت اشعار محتشم کاشانی و اسامی هفتاد و دو تن از شهدای کربلا پرداختند که موجب تعجب و تحسین حاضرین واقع شد .
بخش ویژه این سوگواره سخنرانی استاد دانشگاه و هنر ، استاد رضا رینه ای بود که با دعوت از ایشان بر روی سن حاضر شده و به ایراد سخن پرداختند  . ایشان ضمن تقدیر از فعالیت های چند ساله اخیر علیرضا عزیزی در عرصه هنر کشور ، مقداری پیرامون مساله ی هنر و صنعتی شدن آن سخن گفتند و اینکه در دهه های پایانی قرن گذشته ، هنر به تدریج به سمتی آمد که تا یک حدی بتواند مفاهیم جامعه خویش را معرفی کند . این پیامد صنعتی شدن و فن اوری بود که در نیمه دوم قرن گذشته به سرعت اتفاق افتاد . بسیاری از هنرها از این مواجهه با اجتماع به سرعت ، مستقیم بهره مند شدند چه در بخش صنعت سینما ، هنرهای تجسمی ، مجسمه سازی و چه در بخش های دیگر . این تاثیر همه جانبه هنر به صورت بسیار سریع در باقی هنرهای دیگر تامین پیدا کرد.
ایشان در ادامه افزودند : هنر خوشنویسی از آن دسته از هنرهای بومی بود که با این موضوع همسو نشد و فقط به بحث کمیت در بخش آموزش پرداخت و به آن در مجامع مختلف افتخار می کند بی آنکه برنامه ای جامع برای ایجاد خلاقیت در بین هنرمندان آن عرصه تدوین کند . 
استاد رینه ای در پایان چنین فرمودند : متاسفانه خوشنویسی ویترین خوبی ندارد و به مرور نزول دیده شدن در آن بیشتر لمس می شود و مقداری از این هم بستگی به بخش اداری مربوطه در زمینه برنامه ریزی دارد و مقداری پیرامون این مسائل به ایراد سخن و تحلیل آن پرداختند.
مراسم اختتامیه شامل دو مرحله تقدیم هدایا بود که دور اول ویژه بانیان و حامیان این برنامه معنوی بود که با تقدیم هدایای خود و حمایتهای مادی و معنوی بر هر چه با شکوهتر برگزار شدن این سوگواره افزودند و مرحله بعد ویژه رتبه های برتر این سوگواره و کسانی که برای برگزاری مراسم اختتامیه همکاری کرده بودند برگزار گردید .
لازم به ذکر است هنرمندان و رتبه های برتر حاضر در مراسم از سراسر کشور هدایای خود را از دستان پر مهر و محبت اساتید هنر کشور آقایان : محمد علی سبزه کار ، علیرضا اسکندری ، احمد محمد پور ،  سید مهدی دریاباری ،محمد صادق احد پور ، عباس رفیعی ، رسول مرادی ، رضا رینه ای ، مجتبی سبزه ، سید مهدی میر آقایی ، داود نیکنام ، حسین نجفی و ریاست سازمان بسیج هنرمندان استان تهران آقای حسین نادری و مدیر اجرایی انجمن خوشنویسان ایران آقای عارف براتی دریافت نمودند 
علیرضا عزیزی دبیر سوگواره و مسئول کانون بسیج هنرمندان و انجمن خوشنویسان پیشوا در حواشی این مراسم عنوان کردند که قرار بر این بود از بین خانمهای شرکت کننده در این مراسم نیز به صورت مجزا داوری و رتبه های برتر اعلام گردد که به خاطر اینکه تعداد ایشان در بیشتر رشته ها به حد نصاب نرسید لذا داوری به صورت مجموع صورت گرفت .
همچنین ایشان از آقای محمد مهدی آغا از کشور پاکستان شهر کویته نیز تقدیر و تشکر ویژه کردند که با ارسال تعداد بالغ بر 100 اثر برای این سوگواره رکورد ارسال اثر را به نام خودشان ثبت کردند که این سایت برای ایشان هدایای  نفیسی را  در نظر گرفته که برایشان  از طریق پست ارسال خواهد کرد .
 در پایان مراسم ، از کلیه حاضرین در مراسم ، پذیرایی به عمل آمد.


.............

اسامی داوران سوگواره :
در بخش نستعلیق : 
آقایان : غلامرضا خلیل زاده ، یادگار خیام ، علی خیری ، استاد محمد باقر جعفر زداه بیلواری ، ناصر صادقی ، استاد مجتبی سبزه
داوری نهایی : استاد جواد بختیاری
در بخش شکسته نستعلیق :  
آقایان : عباس کوچری ، ناصر صادقی ، استاد عباس رفیعی
داوری نهایی : استاد محمد حیدری
در بخش نقاشیخط : استاد احمد آریا منش
در بخش نسخ و ثلث : استاد حسین نجفی 
در بخش گرافیک : 
آقایان : استاد علی جزایری ، رضا حسینی ، استاد مجتبی سبزه ، شاهین اسکندری
در بخش عکاسی : 
آقایان : محمدرضا یعقوبی ، رضا شاه محمدی ، استاد مجتبی سبزه
داوری نهایی : آقای یوسف کله چاهی

.............

اسامی بانیان این سوگواره:

استاد احمد آریا منش  ، استاد زهرا  اسکندری ،خانم دکتر محبوبه کاظمی دولابی ،استاد علیرضا اسکندری  ،استاد مهدی اسماعیلی مود ،استاد محمد امین بی نیاز ،استاد مجید رستگار ،هنرمند گرامی آقای محمد هادی کرمانی ،هنرمند گرامی جناب آقای علی خیری ،جناب آقای سعید لولاچی  ،استاد محمد باقر جعفر زاده بیلواری ،هنرمند گرامی آقای حسن ترابی ،هنرمندان گرامی آقایان : داوود نیکنام ، محمد حسین لادی ، حاج ناصر غیاث خواه ،هنرمند گرامی آقای مهندس حسین نوریان ،استاد مجید خردمندی ،استاد علی جزایری ،آقای دکتر علیرضا کاظمی دولابی ،هنرمند گرامی آقای حاج احمد خوش حساب،هنرمند ارجمند آقای عباس رحیمی ، هنرمند ارجمند آقای فرامزر تیمور نژاد ،هنرمند ارجمند آقای محمد یزدانی نیا ،هنرمند گرامی آقای بابک حجازی ، مهندس بیات ،سبحان میرعبدالهی

.............

اسامی نفرات برتر این سوگواره :

در بخش نستعلیق

رتبه اول علی طوفانی اسلامشهر
رتبه دوم بهروز مخلصی بانه
رتبه سوم محمود امیدی تکاب
تقدیری خلیل برجیان بروجنی بروجن
تقدیری مصطفی سلیمی مشهد
تقدیری غلامحسین صدیقی کوالالامپور-مالزی

..................

بخش شکسته نستعلیق

رتبه اول سید حسن سیدیان تبریز
رتبه دوم عبدالکرم شم آبادی سبزوار
رتبه سوم فرشاد حیدری مبارکه
تقدیری امید سهرابی تکاب
تقدیری محمدصادق عاشور زاده قزوین

..................

بخش نسخ و ثلث

تقدیری حمید عندلیب اصفهان

..................

بخش گرایش های نوین

رتبه اول محمد بنی احمدی تهران
رتبه دوم محسن رهبری تهران
رتبه سوم مینا فرجامیان قزوین
تقدیری روح الله حسین زاده قالهری تهران
تقدیری حسن ترابی مبارکه

...................

بخش نقاشی،مینیاتور و تذهیب

رتبه اول لیلا زراعتی کاشان

.................

بخش گرافیک

رتبه اول محدثه فهیمی شیراز
رتبه اول قاسم رشیدی لردگان
رتبه دوم محمد مهدی منصوری تنکابن
رتبه سوم سید محمد زاهدی ورامین
قدیری کلثوم آفتاب یاسوج
تقدیری غلامرضا پیرهادی بروجرد

...................

بخش عکاسی

رتبه اول علیرضا عامری اردستانی کیش
رتبه دوم علی حسینی فرد سبزوار
رتبه سوم محمدحسین ملک زاده یزد
تقدیری صادق حسینی شیراز
تقدیری مهدی عقیقی قوچان
تقدیری رضا نجف لو زنجان
تقدیری فاطمه فتاح پور نی ریز
تقدیری رحیم حاج حیدری خمینی شهر
تقدیری ابراهیم پیره سنقر
تقدیری حمید بورگانی مشهد

.............

جهت مشاهده تصاویر زیر با کیفیت بالا و مطلوب روی آنها کلیک نمایید

 

.............

 

.............

 

.............

.............

.............

.............

.............

.............

.............

.............

 

.............

.............

.............

.............

.............

.............

.............

..........................

.............

............

.............

.............

.............

.............

.............

.............

.............

.............

.............

.............

.............

.............

.............

.............

.............

.............

با آرزوی توفیق هنرمند گرامی جناب آقای عزیزی