جهش تولید با مشارکت مردم
پنجشنبه 20 اردیبهشت

باهمکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مراسم دومین سالگرد زنده یاد استاد ابا صلت صادقی

 

مراسم دومین سالگرد

زنده یاد استاد ابا صلت صادقی « بزرگ مرد خطه ی خط آذربایجان و ایران و اسوه اخلاق و هنر »

مراسم بزرگداشت استاد اباصلت صادقي - نمايشگاه اساتيد كشور - مرجع خوشنويسان ايران - مهدي براتي

 

به گزارش روابط عمومي سايت مرجع خوشنويسان ايران - مراسم بزرگداشت دومين سالگرد درگذشت مرحوم استاد اباصلت صادقي  با سخنراني و نمايشگاه خوشنويسي اساتيد برجسته كشور در روز پنجشنبه چهارم  ارديبهشت ما ه 1393 راس ساعت 9 صبح واقع در استان آذربايجان غربي - شهرستان تكاب - مجتمع فرهنگي و هنري برگزار خواهد شد.

از كليه اساتيد و هنرمندان جهت حضور در اين مراسم دعوت به عمل مي آيد كه اين امر موجب تسلي خاطر بازماندگان و شاگردان اين استاد فقيد خواهدشد.

-------------------

بنام هستی بخش یگانه
و صدای قلم سحرآمیز استاد ، لطف سخنهای عمیق و پرنفوذ او...و. خنده ی زیبا و نگاه بی تفسیرش از همین نزدیکی در خواب وبیداری نوازشگر دلهای پریشان عاشقان در بهت مانده او است. آثار به یاد ماندنی و بی نظیر این اسطوره جولانگاه خط و اخلاق و معنویت ، همواره لحظات با او بودن و در کنار او بودن را برایمان زنده میدارد و آرام آرام باور میکنیم که در کنار ماست و نفس گرمش از لابلای سیاهی های چکیده بر کاغذ  احساس می شود.
دو سال با همه سنگینی لحظه هایی که بی حضور استاد ،پیرامون هستی موجود ، تنها ماندیم، از کنار ما گذشت و هنوز بزرگی و متانت مثال زدنی او  زبان زد خاص و عام است.
خاکم به سر که بی تو به گلشن نسوختم
گل شعله زد ز شش جهت و من نسوختم
اجزای سنگ هم ز شرر بال میکشد
من بیخبر ز ننگ فسردن نسوختم
شاید پیام یأس به گوش تو میرسد
داغم که چون سپند به شیون نسوختم
..........
بدینوسیله به اطلاع کلیه دوستان ، اساتید، هنرمندان ، هنردوستان و علاقمندان زنده یاد استاد اباصلت صادقی میرساند که مراسم دومین سالگرد این بزرگ مرد خطه ی خط آذربایجان و ایران در روز پنجشنبه چهارم اردیبهشت سال هزارو سیصدو نود و سه در سال مجتمع فرهنگی هنری شهرستان تکاب  
از ساعت 9 صبح با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز میگردد.
در این مراسم از محضر اساتید طراز اول کشور، بهره مند گشته و گروههای تئاتر و موسیقی  و شعر نیز در فراق استاد برنامه هایی را اجرا می نمایند.
همچنین نمایشگاهی از آثار اساتید بنام انجمن خوشنویسان، اساتید  حیدری، حسینی، قربانی ، غلامی ، یاری ، جعفرزاده، خردمندی و سایر دوستان برگزار میگردد.
هنرمند گرامی جناب آقای محمود امیدی از شهرستان تکاب نیز در یک نمایشگاه انفرادی آثاری را به یاد استاد صادقی در معرض دید علاقمندان میگذارند.
این مراسم با افتتاح و بازدید نمایشگاهها و رونمایی پوستری جدید از استاد در وقت قبل از ظهر به پایان رسیده و بعد از نهار  و نماز ، در مسجد جامع تکاب حضور خواهیم یافت.
مراسم دومین سالگرد استاد صادقی  با ذکر فاتحه بر سر مزار آن عزیز سفر کرده در عصر روز پنجشنبه 4/2/93 به پایان خواهد رسید.
از کلیه ی عزیزانی که از راه دور قصد صفر به تکاب داشته باشند درخواست میگردد که با اعلام قبلی جهت هماهنگی های لازم، روز چهارشنبه عصر در تکاب حضور بهم رسانند تا در مراسم سالگرد دچار تاخیر نشویم.
از طرف خانواده استاد صادقی و ارادتمندان ( بهار 93 )
تلفن تماس :
09143823101 علی صادقی
09141961087 مهدی فریدی
 

.........

انجمن خوشنویسان ایران به نوبه خود یاد و نام این استاد فرزانه و گرانمایه استان هنرخیز 

آذربایجان غربی و شهرستان تکاب را گرامی می دارد.

روحش شاد

------------------------------------------------------------

برگزاری مراسم

گزارش مصور از مراسم دومين سالگرد  زنده ياد استاد ابا صلت صادقي « بزرگ مرد خطه ي خط آذربايجان و ايران و اسوه اخلاق و هنر »

به گزارش سایت آثار هنرمندان ایران - عزیزی هنر ، مراسم دومين سالگرد استاد اباصلت صادقي روز پنجشنبه مورخه 93/2/4 در سالن آمفي تئاتر مجتمع فرهنگي و هنري شهرستان تکاب با حضور اساتيد خوشنويسي کشور و دوستداران استاد برگزار گرديد.
در ابتداي برنامه ، پس از پخش سرود ملي و قرائت قرآن کريم ،جناب آقاي مهندس خليل فريدي به ذکر خاطراتي از استاد فقيد پرداختند. در ادامه برنامه کليپ زيبايي ساخته جناب آقاي محمد زوار پخش شد و باعث اندوه و تاثر حضار گرديد.
سپس استاد محمد حيدري و جناب آقاي عارف براتي ، مدير اجرايي انجمن خوشنويسان ايران ،به ترتيب به ايراد سخراني پرداختند. برنامه با اجراي قطعات زيباي توسط گروه موسيقي افشار، آقايان :مهرداد صبوري ، بهنام شمس ،و صادق مرادي ادامه يافت.
 همچنين در اين برنامه از يکي از آثار استاد اباصلت صادقي رونمايي شد.در ادامه  خانم فرزانه راضي   متن ادبي در باره  استاد صادقي قرائت کردند. مراسم با  اجراي تئاتر توسط گروه نقاب خاکستري به کارگرداني جناب آقاي بهاالدين کرمي و تقدير و تشکر از دست اندرکارن اين برنامه به پايان رسيد.در قسمت آخر برنامه حضار از نمايشگاه هاي خوشنويسي اساتيد و دوستداران استاد و همچنين نمايشگاه خوشنويسي آقاي محمود اميدي بازديد کردند.

..........

..........

..........

..........

..........

.