جهش تولید با مشارکت مردم
جمعه 7 اردیبهشت

باهمکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نمایش 110 اثر در نمایشگاه خوشنویسی «ارادت قلم» با همکاری شعبه تهران بزرگ به سرپرستی استاد سپهری

  آیین افتتاحیه نمایشگاه خوشنویسی، نقاشی‌خط و تایپوگرافی «ارادت قلم» با حضور جمع کثیری از هنرمندان عصر روز گذشته ۱۴ آبان‌ماه در گالری غربی برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، کلیپی در مدح حضرت زینب(س) پخش شد و سپس محمد بخشی‌زاده، مدیر گروه فرهنگی - هنری «سدنا» و نمایشگاه گردان این رویداد هنری در سخنانی اظهار کرد: باید در آغاز از گروه فرهنگی – هنری «سدنا»، اساتید هنر و مسئولان برج تشکر کنم که به ما در برگزاری این رویداد هنری کمک کردند. این نمایشگاه با این هدف برگزار شده تا بتوان به زبان هنر مفاهیم والای عاشورا را تبلیغ کرد، اتفاقی که با مساعدت هنرمندان ۱۲ استان حاصل شد. 



وی افزود: در این نمایشگاه ۱۱۰ اثر از ۱۱۰ هنرمند به نمایش در آمده است. در این رویداد هنری حضور آثار هنرمندان جوان در کنار اساتید، زیبایی خاصی به این نمایشگاه بخشیده است. همچنین این محفل هنری، سومین برنامه گروه فرهنگی – هنری سدناست که در برج میلاد برگزار می‌شود، برای همین جا دارد باز هم از مدیریت برج که حامی این‌گونه اقدامات ارزشی هستند تشکر کنم.

نمایش آثار متعدد در نمایشگاه ارادت قلم
مدیر گروه فرهنگی – هنری «سدنا» تاکید کرد: در این نمایشگاه آثار در حوزه‌هایی چون: خطوط کوفی، ثلث، نسخ، نستعلیق، شکسته، کرشمه، معلی، سفیر و تایپوگرافی به نمایش در آمده‌اند. در ضمن در برگزاری این رویداد هنری پایگاه هنری نقطه الف ما را یاری کردند.

 

در ادامه این مراسم علی درویش‌پور، مدیر برج میلاد هم پشت تریبون قرار گرفت و اظهار کرد: نمایشگاه «ارادت قلم» بخشی از فعالیت فرهنگی – مذهبی برج میلاد است که برای سومین سال متوالی برگزار می‌شود. برنامه‌های عاشورایی برح میلاد طی سال‌های گذشته تحت عنوان «خیمه‌ها و نجوها» برگزار می‌شود و در آن با زبان هنر عظمت عاشورا به تصویر کشیده می‌شود.

حمایت برج میلاد از آثار عاشورایی
وی ادامه داد: برج میلاد رسالت خود می‌داند که حامی هنرمندانی باشد که دغدغه کار عاشواریی دارند. برای همین از ارائه هر کمکی دریغ نخواهد ورزید، البته مسلماً نمی‌توانیم تمامی هنرمندان کشور را حمایت کنیم، اما در حد توان خود هر آنچه که داریم هزینه می‌کنیم تا مبلغ پیام عاشورا باشیم. در ضمن این اقدام نیز صرفا یک کار هنری هنری نیست، بلکه رسالتی است که بر عهده ماست. 

  

مدیر برج میلاد اضافه کرد: چون در دهه اول و دوم محرم اکثر مردم به مراسم عزاداری در هیئت مشغول هستند، برنامه‌های هنری برج میلاد در ماه صفر برگزار می‌شود تا مردم بهتر بتوانند از آنها دیدن کنند.