جهش تولید با مشارکت مردم
جمعه 7 اردیبهشت

باهمکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لرستان میزبان جشنواره خوشنویسی رضوی شد.(فراخوان پانزدهمین جشنواره خوشنویسی رضوی)

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، حمیدرضا حنان دبیرجشنواره خوشنویسی با اعلام این خبر گفت : این جشنواره مرداد ماه 96 همزمان با دهه کرامت و با همکاری بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) در استان لرستان برگزار می شود.

دبیر  جشنواره خوشنویسی رضوی موضوعات این جشنواره را  سبک زندگی ایرانی با رویکرد شعار سال مقام معظم رهبری و با الهام از آموزه های رضوی ، احادیث و روایات حضرت امام رضا (ع)، اشعار و دل نوشته‌های شاعران و هنرمندان در حوزه فرهنگ رضوی و روایات منقول از حضرات معصومین (ع) در مورد حضرت رضا(ع) اعلام کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان قالب های این جشنواره را نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث ، نسخ و خط تحریری بیان کرد بیان کرد و افزود : این  جشنواره در دو سطح غیررقابتی و مسابقه برگزار می شود.
وی ادامه داد:  بخش ویژه اساتید (غیر رقابتی) شامل موضوعات جشنواره با دعوت از اساتید برجسته خوشنویسی جهت ارسال آثار به منظور شرکت در نمایشگاه است و بخش مسابقه (رقابتی) شامل موضوعات جشنواره که سایر هنرمندان خوشنویسی می‌توانند با ارسال آثار خود به دبیر خانه در این بخش شرکت نمایند.

حنان افزود :   هر هنرمند خوشنویس می تواند حداکثر 3 اثر به آدرس lorestan.shamstoos.ir  ارسال نماید. تاریخ آفرینش آثار باید سال 1395 یا 1396 باشد.

وی به داوری این دوره از جشنواره اشاره کرد و یادآور شد:  داوری در دو مرحله صورت خواهد گرفت. آثاری که تصویرشان در مرحله اولیه انتخاب می‌شود به دور دوم داوری راه خواهند یافت.پس از انجام داوری مرحله اول، به صاحبان آثار منتخب اطلاع رسانی خواهد شد تا اصل آثار را برای گزینش نهایی و شرکت در نمایشگاه به دبیر خانه ارسال نمایند.
وی به نحوه انتخاب هیئت داوران اشاره و خاطرنشان کرد: اسامی هیأت داوران همایش پس ازتأیید معاونت  مرتبط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  و بنیاد بین المللی امام رضا(ع)،در سایت جشنواره اعلام خواهد شد .

دریافت فایل فراخوان پانزدهمین جشنواره خوشنویسی رضوی
 

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان،
۲۲ آبان ۱۳۹۵ ۱۲:۲۲