جهش تولید با مشارکت مردم
جمعه 7 اردیبهشت

باهمکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برگزاری جلسه سوم کلاس استاد امیرخانی در خانه هنرمندان تهران با حضور استاد دانشگاه دکتر سید جمال هاشمی کیا

انجمن خوشنويسان ايران که جلسات کلاس استادی استاد امیرخانی در دوره جدید را به همت اعضای شورایعالی و مدیر اجرایی انجمن در خانه هنرمندان ایران برگزار میکند

سومين جلسه خود را با حضور مشتاقان این هنر قدسی از سراسر کشور و با شور و حالی مثال زدنی به پایان رساند . 

  به گزارش روابط عمومی انجمن خوشنویسان ایران در این جلسه که با حضور استاد علی اشرف صندوق آبادی ، استاد سید حیدر موسوی و مدیر اجرایی انجمن آقای عارف براتی و استاد مجتبی سبزه برگزار گردید بیش از یکصد تن از فارغ التحصیلان فوق ممتاز و استادی با حضور خود و کسب فیض از محضر شریف چهره ماندگار هنر خوشنویسی ایران زمین استاد غلامحسین امیرخانی ساعاتی پر بار را سپری کردند . و از راهنمایی ها و تجربیات این استاد گرانقدر بهره بردند . 
در ابتدای جلسه جناب آقای دکتر سيد جمال هاشمی کيا درخصوص بهينه سازی تکنيک های موجود خوشنويسی – (خوشنويسی پويا ) سخنانی را به استحضار هنرمندان محترم رسانيدند و همچنين در این جلسه فيلمی درخصوص شيوه تراش قلم و اجرای کلمات ، توسط استاد اميرخانی به نمايش درآمد و توضيحاتی در خصوص قطعه نویسی در نستعلیق ارائه گرديد.  استاد امیرخانی ضمن ملاحظه ، تحلیل و بررسی خطوط حاضران در کلاس نکاتی ارزنده درباره قطعه نویسی و فضا سازی در خط ارائه فرمودند و با پخش آثار ارزنده خود به راهنمایی مشتاقان حاضر در جلسه پرداختند .
ضمناً دو نمونه از آثار ارزشمند استاد علی شيرازی که جديداً به رشته تحرير در آمده است به عنوان آثار برجسته در کتيبه نويسی در عرصه خوشنويسی معاصر در معرض ديد و قضاوت هنرمندان قرار گرفت که مورد استقبال واقع گرديد. 
در کنـار برنامه اصلی آثار تصحيح شده هنرمندان کـه توسط سه استاد تعيين شده از سوی حضرت استـاد اميرخـانی (استاد علی اشرف صندوق آبادی ، استاد سيد حيدر موسوی و استاد يادگار خيام ) به هنرمندان عزيز ارائه و مورد توجه عزيزان قرار گرفت.