جهش تولید با مشارکت مردم
جمعه 7 اردیبهشت

باهمکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

معارفه نماینده محترم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دفتر مرکزی انجمن خوشنویسان ایران

بسمه تعالی 

طبق برنامه مقرر ، نشست شورای عالی و شورای ارزشیابی  و بازرسین انجمن خوشنویسان ایران با حضور نماینده محترم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

 جناب آقای محمد حسین ساکت

طی روز دوشنبه  22 دیماه 1393 راس ساعت 16 آغاز گردید.

معارفه وزیر ارشاد

در این جلسه پیرامون مسائل  انجمن ، مواردی چون توسعه آموزش و موضوعات حقوقی با حضور اساتید

گرانقدر  وجناب آقای عارف براتی مدیر اجرایی در محل دفتر مرکزی انجمن خوشنویسان ایران (خیابان سپهبد قرنی ، خیابان کلانتری )

بحث و تبادل نظر گردید.

معارفه وزیر ارشاد

  بر اساس این­­ خبر رأس ساعت 16 روز دوشنبه مورخ 22/10/93 مراسم معارفه آقای محمد حسین ساکت نماینده محترم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در انجمن خوشنویسان ایران صورت پذیرفت و همچنین مراسم تقدیر و سپاسگزاری و تودیع نماینده سابق وزیر محترم در انجمن خوشنویسان ایران جناب آقای فضائلی قبل از معارفه نماینده جدید انجام گرفت – در این نشست که کلیه اعضای شورای عالی و ارزشیابی و بازرسان انجمن حضور داشتند پس از تلاوت آیاتی چند از کلام اله مجید ، ابتدا استاد غلامحسین امیرخانی رئیس شورای ارزشیابی هنری از خدمات جناب آقای فضائلی در طی سالیان همراهی ایشان قدردانی کردند و پس از معرفی اعضاء گزارشی از اتفاقات سالهای اخیر و مراسم کرج را که با حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده بود ارائه نمودند.             

در این مراسم جناب آقای فضائلی نیز با ابراز خرسندی از همراهی هنرمندان خوشنویس بویژه اعضاء طراز اول خوشنویسی ابراز خرسندی نمودند و پس از مختصری گزارش از خدمات سالیانه خود آرزوکردند مشکلات انجمن بزودی حل و فصل گردد. ایشان با اشاره به آیه تلاوت شده قران به توکل به خدای متعال اشاره نمودند و گفتند: چه بسا بدون توکل و جلب رضای خدا فرازی حاصل می شود اما بعدا مشخص میشود فراز نبوده بلکه فرود بوده و ما باتوکل به خدایتعالی توفیق می یابیم، از سال 89 که اسبابی فراهم شد تا افتخار حضور در انجمن را یابم با توجه به اطلاعاتی که از مشکلات مختلف داشتم سبب خیری شد که بتوانم به قدیمی ترین تشکیلات هنری کشور کمکی کرده باشم و توفیقی بود که چند سال در خدمت عزیزان بودم- اتفاق بدی در انجمن افتاد که به روایتی مربوط به چند سال اخیر است و اصل و نیت آن متوقف کردن حرکت انجمن بوده است ، اتفاقاتی که از ساحت هنر، آن هم هنر خوشنویسی به دور بود اما استاد امیرخانی که با خوشبینی به موضوع پیگیر مسائل بود و در آن سال جلسات متعددی در انجمن گذاشتیم و پیگیریهای زیادی انجام دادیم که این همه توفیقات از پیگیریها بوده است.                                                                                                                                     

و در این پیگیریها مشخص شد که این افراد بنای تمکین راهبرد های اساسی را ندارند و قائل به هیچ حکمتی نیستند و متاسفانه در گذشته وزارت ارشاد علیرغم اهتمامی که داشت و مجمع رشت را مردود اعلام کرد و نماینده معرفی نکرد و مجمع لاله را اعلام نمود و حمایت سنگ تمام گذاشت اما کار را تمام نکرد . آنطور که انتظار می رفت هزینه های مادی و معنوی را به سرانجامی نرساند اما موضع مشخص بود. گلایه ما این بود که در دولت قبل که قدردان خوبیهایش بودم اما انتقاد هم کردم در دولت فعلی هم در طی 10 ماه بلاتکلیفی نماینده وزیر اشکالاتی را ایجاد کرد ، انشاء اله در دولت یازدهم مشکلات انجمن حل شود و انجمن به کار اصلی خود بپردازد.

 

و چیزی که امروز من شاهد هستم انجمن بحمداله فضای گرم و سالمی پیدا کرده از آمار و همه جوانب مشهود است اما امیدوارم که در توسعه کمی و کیفی جوانب دیگر و واحدها و حتی انتشارات و فروشگاه انجمن همانند توسعه شعب و عضو گیری و توسعه آموزشی که خیلی خوب عمل شده اقدام قوی تری انجام پذیرد.                       

سپس استاد محمد سلحشور رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران طی سخنان پربار و مبسوط از زحمات جناب آقای فضائلی در طی سالهای اخیر قدردانی کردند و گفتند وجودشان مایه برکت حوزه خوشنویسی کشور بود. ایشان همچنین از معرفی جناب آقای ساکت به عنوان نماینده وزیر محترم قدردانی کردند و بیان داشتند با شناختی که ازین بزرگوار داریم انشاء اله مشکلات انجمن رفع خواهد شد.                                                                

در ادامه جناب آقای ساکت نماینده محترم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان نمودند :                                      

بنده به دقت کلیه اسنادهای انجمن را مطالعه کردم ، به اعتقاد بنده این انجمن بالاترین و بهترین اساسنامه و دستورالعمل های یک تشکل مردم نهاد را دارد. افتخار دارم که در حضور استادان و پیش کسوتان و در این جلسه بسیار با صفا حضور پیدا کردم – بنده مطالعه دقیقی در این مسائل کردم ، بیتی هست که اشاره دارد:                                                                                          

   بزرگش نخوانند اهـــل خرد

   که نام بزرگان به خردی برد

و متاسفانه این اتفاقات افتاده و بسیار مایه تأسف و شوربختی است که شرایطی پیش آمده بزرگان را هدف قرار داده اند ، سرچشمه معرفت دراین مرز و بوم آمیخته بوده با مرکب خوشنویسان و صریر قلم که خود موسیقی بسیار لطیفی است در قلم خوشنویس نمود یافته .

شما به عنوان نخستین انگیزه های این هنر مقدس پیروان اسلاف بحق خود هستید که ابن مقله سرحق نگاری دست راست و چپ خود را ازدست داد و نیز خوشنویس با مشق خود زندگی می کند و هیچ مشقی نیز مشق اخلاق نیست. در این جلسه ایشان آرزو کردند در آینده نزدیک مشکلات انجمن از بین برود و به قانونمندی در امورتاکید نمودند.

جلسه حدود 4 ساعت به طول انجامید که در پایان شورای عالی و شورای ارزشیابی با تقدیم هدایای فرهنگی و هنری از زحمات جناب آقای فضائلی قدردانی به عمل آوردند.

والسلام علیکم و رحمت اله

                                                                                                                                    

معارفه وزیر ارشاد

معارفه وزیر ارشاد

معارفه وزیر ارشاد

معارفه وزیر ارشاد

معارفه وزیر ارشاد

معارفه وزیر ارشاد

معارفه وزیر ارشاد

معارفه وزیر ارشاد

معارفه وزیر ارشاد

معارفه وزیر ارشاد

معارفه وزیر ارشاد

معارفه وزیر ارشاد

معارفه وزیر ارشاد

معارفه وزیر ارشاد

معارفه وزیر ارشاد