تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین
سه شنبه 29 اسفند

باهمکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سمینار سراسری انجمن خوشنویسان ایران بهمن 1393
سمینار سراسری انجمن خوشنویسان ایران بهمن 1393

برنامه سه روزه ی سمینار تخصصی

به سوی کنگره بزرگ انجمن خوشنویسان ایران

سمینار 93

بر اساس این گزارش، برنامه3 روزه سمینار تخصصی انجمن خوشنویسان ایران و تصحیح اوراق از ساعت 12 روز شنبه مورخ 18/11/93 آغاز به کار کرد- این سمینار با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز گردید. سپس استاد محمد سلحشور ریاست شورای عالی انجمن به اعضاء خیر مقدم عرض نمودند و به شرح چگونگی برنامه های سمینار پرداختند.

استاد صندوق آبادی ضمن گزارش از روند برگزاری برنامه های سمینار تخصصی 3 روزه سراسری انجمن خوشنویسان ایران و تصحیح اوراق، از حضور باشکوه استادان و مدیران استانی در این سمینار و نیز از وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی بابت معرفی جناب دکتر ساکت به عنوان نماینده قدردانی کردند و  آرزو نمودند با دقت نظر و حمایت این بزرگوار مشکلات انجمن پایان یابد.همچنین در این نشست استاد بختیاری از اعضای شورای ارزشیابی ادامه دادند:هنر نیز در ایران راه و چاره ای ندارد جز توجه بخش خصوصی در آن و افکار و نظرات خوبی در بخشهای مختلف انجمن خوشنویسان از جمله : انتشارات، نمایشگاه ها، فستیوال ها و... وجود دارد و اگر توجه به آینده نباشد قدم ها سست خواهد شد و اما خرد جمعی باید به یک وفاق دامن بزند. ایشان افزودند با سیستم فعلی قطعا انجمن به شرایطی خواهد رسید که تغییرات را بپذیرد، وظیفه انجمن فقط کلاس داری نیست باید چاپ اثار و نمایشگاه ها و ... توسعه یابد – بای تلاش شود از فرصت هایی که در جامعه است بهره مناسب ببریم.

استاد غلامحسین امیر خانی ریاست محترم شورای ارزشیابی انجمن خوشنویسان ایران به تاریخچه ای از انجمن اشاره نمودند و از تلاش ارزنده بزرگان انجمن در ادوار گذشته قدردانی نمودند .ایشان از کم لطفی دولت گذشته به موضوعات هنرمندان خوشنویس گله نمودند و با شرح مبسوطی از گرفتاری های پدید آمده در دوره دولت سابق، از همراهی بعضی مدیران آن مقطع وزارت متبوعه سپاسگذاری نمودند. استاد امیرخانی دوره تلخ چهار پنج سال گذشته را که افرادی با زیاده خواهی و قانون گریزی گرفتاری سختی در این حوزه پدید آوردند دوره رکود انجمن نام بردند و عنوان کردند فقط کسانی از این وضعیت بهره بردند که خود آبروی هنر را برده اند و این قبائی که در تنشان است به تنشان گشاد می باشد امروز خوشنویسان در کنار هم به این می اندیشند که چگونه به این غائله سخیف پایان داده می شود.

جناب آقای ساکت نماینده محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به آیه شریفه ن والقلم و ما یسطرون، به عزیزانی که به عزت قلم و توسعه هنر در کشور می اندیشند و در این راستا تلاش می کنند تبریک گفتند. ایشان با اشاره به گونه های خط و خوشنویس در ادوار گذشته عنوان نمودند که اگر ابن مقله در این دوره حضور داشت به این همه توسعه خوشنویسی می بالید و اما اگر هر زمان هنر خوشنویسی در چنبره سیاست گرفتار آید ناچار انگشتش همانند ابن مقله قطع خواهد شد. هنرمند خوشنویسی همانند دانشمند است و مصداق آیه ی شریفه آیا هر دانشمندی دانشمند است و اکنون هم در داوری شما هست که فلان خوشنویس یا فلان شاعر جذب دربار نشد – وقتی داوری می کنید جدای از شخصیت هنری به شخصیت آزادگی خوشنویس توجه دارید.ایشان با بیان این بیت :

به سرو گفت کسی میوه‌ای نمی‌آری

جواب داد که آزادگان تهی دستند

 گفت :طبیعی است که در طی بالغ بر نیم قرن این تشکیلات نیز فراز و فرود داشته است و در ادوار مختلف شرایطی وجود داشته، اما با تکیه بر همگامی و همراهی شما هنرمندان ،دانشمندان و استادان ما مشکلات را مرتفع خواهیم کرد و امیدوارم دیگر استادان پیشکسوت مانند استاد اخوین و استاد خروش این یگانگی و ابراز احساسات شما را از نزدیک شاهد باشند. این رفتار شما مبنای اخلاقی دارد که ابراز می کنید با کسی مخالفتی ندارید و رفتار دیگر بزرگان را که اگر چه اختلاف را دامن زده اند پاس می دارید.

مجموعه رفتار شما خوشنویسان نشان از وحدت دارد و مختصر اختلاف شما در شیوه ها خود وحدت است. صداهای گوناگون و حتی تند و بد در داخل یک ارکستر نیز به وحدت در آن ارکستر دامن می زند، نباید از بعضی از رفتارها رنجید انجمن بهترین جایگاه برای طرح هنر خوشنویسی و شیوه ها و گونه های آن است. این فرصت بزرگ را قدر بدانیم – ان شاءالله به لطف حق به آرمان ها موفق خواهیم شد و همین قدر که شما یک جریان را موج گونه در جامعه مطرح کرده اید باید قدر بدانیم آیندگان به رفتار شما تبریک خواهند گفت. دکتر ساکت با اشاره بر مصرع:چون غرض آمد هنر پوشیده شد آرزوی توفیق روز افزون برای انجمن نمودند.همچنین در این جلسه آقای عارف براتی مدیر اجرایی انجمن خوشنویسان ایران ضمن اشاره به کلیاتی از پیگیریها گفتند با حضور جناب دکتر ساکت مجمع سراسری انجمن خوشنویسان ایران که خواسته 260 شعبه انجمن و خوشنویسان سراسر کشور است تحقق پیدا خواهد کرد و فشار زیاد هنرمندان مبنی بر تشکیل مجمع نشان از خاتمه تحمل و صبر این عزیزان دارد که آرزو می کنیم به زودی به این مهم دامن زده شود. بر اساس این گزارش این سمینار تا عصر روز 93/11/20 به صورت نشستهای تخصصی ادامه خواهد داشت.

سمینار انجمن بهمن 93

سمینار بهمن 93 انجمن خوشنویسان ایران

سمینار بهمن 93 انجمن خوشنویسان ایران

سمینار بهمن 93 انجمن خوشنویسان ایران

سمینار بهمن 93 انجمن خوشنویسان ایران

سمینار بهمن 93 انجمن خوشنویسان ایران

سمینار بهمن 93 انجمن خوشنویسان ایران

سمینار بهمن 93 انجمن خوشنویسان ایران

سمینار بهمن 93 انجمن خوشنویسان ایران

سمینار بهمن 93 انجمن خوشنویسان ایران

سمینار بهمن 93 انجمن خوشنویسان ایران

سمینار بهمن 93 انجمن خوشنویسان ایران

سمینار بهمن 93 انجمن خوشنویسان ایران

سمینار بهمن 93 انجمن خوشنویسان ایران

سمینار93

جهت دیدن تصاویر جلسه ارزشیابی اوراق امتحانات دیماه 93 کلیک کنید