تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین
سه شنبه 29 اسفند

باهمکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اولین جلسه مشترک شورای عالی و ارزشیابی فروردین 1394

اولین جلسه مشترک شورای عالی و شورای ارزشیابی انجمن خوشنویسان ایران در فروردین 1394

اولین جلسه مشترک شورای عالی و شورای ارزشیابی انجمن خوشنویسان ایران درتاریخ 25 فروردین ماه 94 با حضور اکثریت اعضاء، وکلای حقوقی انجمن، نماینده محترم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل دفتر مرکزی انجمن خوشنویسان ایران ( خ کلانتری) تشکیل گردید .

جلسه  با تلاوتی از آیات قرآن، عرض تبریک و آرزوی سلامتی برای کلیه اساتید، همکاران محترم و جامعه خوشنویسی توسط استاد محمد سلحشور آغاز گردید. استاد ضمن خوش آمد گویی به نماینده محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جناب دکتر ساکت،  به عدالت و قانون محوری تأکید نمودند و اعلام داشتند که همواره پایبندی به قانون را توصیه نموده اند و از جنابعالی نیز تقاضا داریم عدالت و قانون مندی را دنبال نموده، تأیید و تأکید نمایید.

جلسه فروردین 94

سپس استاد امیرخانی به شرایط خوشنویسی کشور اشاره ای داشتند، ضمن بیان پویائی و اعتلای موفقیت های بدست آمده هنر خوشنویسی در سطح کشوربه مشکلات چند سال اخیرپرداختند. ایشان موضوع تداخل مباحث مدیریتی و قانونی با مسائل احساسی و عاطفی را لطمه ای بزرگ دانسته و یکی از ریشه های مشکلات موجود برشمردند. استاد تأکید داشتند که در تشکیلات با اهمیت و گسترده ای مانند انجمن خوشنویسان ایران بایستی قانون و عدالت حاکم و جاری باشد، تمام رفتارها و برخوردها هدفمند و منطبق با قانون واصول علمی مدیریتی در جهت اهداف والای خوشنویسی که همانا تعالی همه جانبه این هنر قدسی است باشد. در غیر اینصورت افراد کم اهمیت و کم فایده و احساسی بدون پشتوانه علمی و هنری مناسب بر سرنوشت خوشنویسی کشور حاکم می شوند، هر چند برای زمانی چند و این خسارتی است که باید کاملا به آن توجه شود.   

نشست 25 فروردین 94

اولین جلسه فروردین 94 نشست فروردین 94

در این جلسه جناب آقای دکتر ساکت نماینده محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عرض تبریک و شاد باش فرا رسیدن سال نو و بهار طبیعت ازحضوردرجلسه رسمی شورای عالی ابراز خرسندی نموده و بر دشواری کارو وظیفه سنگین خود در این شرایط حساس تأکید داشتند و اعلام نمودند که قضاوت کار دشواری است .اما در دیدارها است که اندازه ی دسته ها و گروه ها مشخص می شود، واکنشها ، قضاوت ها و صحبتها است که وضعیت جریانها را مشخص می کند. من از همه نظرات دوستان و طرفین استفاده کردم و با توجه به دقتم کاراین انجمن را مقدم می بینم وانشاء الله که بتوانم با استفاده از افراد پاک اندیش این مشکل را به سامان برسانم، ایشان عنوان نمودند که مطالعه روند این چند سال ومواردی که روی سایت ها دیده شد ازطرف گروه مقابل، مرا متأثر و متأسف نمود. دنیای هنر خصوصا هنرمقدس خوشنویسی این ادبیات سخیف را بر نمی تابد.

بنده اعتقاد دارم که استادان پیشکسوت در نهان همدل و همسو هستند و متأسفانه تعدادی چند از افراد کم مقدار در پناه و سپر این بزرگان با هدف و نیات مخرب شرایطی را ایجاد نمودند که شایسته این هنر ارزشمند و این انجمن بزرگ و شصت و چند ساله نبوده است. ایشان تأکید داشتند که کارها بایستی بر مدارعدالت و اجرای دقیق قوانین مربوطه پیش برود، همچنان که تابحال پیش رفته است و با هر اقدام غیر قانونی به شدت مقابله می شود.

نشست فروردین 94

استاد صندوق آبادی نیز با تبریک سال نو،آرزوی بهاری خوش برای همه و تبریک میلاد باسعادت صدیقه کبری از تلاش اساتید، اعضای محترم شورای عالی، همکاران محترم، تمامی شعب و جامعه فهیم خوشنویسی کشوردرسال 93 تشکر و قدردانی نموده، تعالی هرچه بهتر ومطلوبتر خوشنویسی کشور را از خداوند سبحان مسئلت داشتند. ایشان از حضور بموقع اعضاء محترم جلسه و نماینده محترم وزیر قدردانی و دستور کار جلسه را قرائت نمودند و افزودند که عزیزان ازفرصت کوتاه جلسه استفاده مطلوب برده و کوتاه و مختصر در زمانهای تعیینی درباره موضوع صحبت خواهند نمود. در ادامه خطاب به دکتر ساکت نماینده محترم وزیر اشاره ای به شرایط موجود انجمن و احکام صادره داشتند و تأکید نمودند که عدالت همیشه محور کار اساتید انجمن و همه اعضای شورای عالی بوده، در طول این 5 سال حتی در شرایط سخت و دشوار عزیزان هیچگاه از محور عدالت و قانون گرائی خارج نشده و یک مطلب – برخورد یا مصاحبه مطبوعاتی و ...خارج از این معنا نداشته اند. همیشه ساحت همه اساتید و خادمین جامعه خوشنویسی کشور را محترم شمرده اند و این نشان توجه ، دقت و پاکدامنی این عزیزان است.

استاد صندوق آبادی اعتقاد داشتند که غیر قانون گرائی و عمل بر قانون مطلبی را از احدی نمی پذیرند و خود وهمه را تسلیم قانون و حرکت در مدار عدالت و اخلاق دانستند. استاد تأکید داشتند که وزارت فرهنگ و ارشاد اشلامی به عنوان متولی امر فرهنگ و هنر نقشی اساسی و حساس خود را در این برهه تاریخی بدرستی انجام دهد.  

اولین نشست فروردین 94

و نیز جناب آقای ماحوزی مشاور حقوقی شورای عالی انجمن پس از تبیین جایگاه خوشنویسی و اتفاقات حقوقی سالهای اخیر به اجرای دقیق قوانین تأکید نمودند و اشاره کردند اگر چه مجمعی با نام رشت بصورت غیر قانونی ثبت گردید وکارش را ادامه داد اما اینک که مراجع ذیصلاح و قانونی مجمع ایلام را حاکم دانسته اند و نیز پروانه هنری به نام این انجمن می باشد، لذا ما طبق ضوابط  قواعد برگزاری مجمع را انجام می دهیم و درها را نیز باز می گذاریم هر کسی که شرایط داشت می تواند حضور یابد و نامزد و انتخاب گردد.

اولین جلسه فروردین 94

در پایان جلسه از پیش کسوت خوشنویسی استاد علی راهجیری که در جلسه مشترک شورای عالی و ارزشیابی حضور داشتند قدردانی به عمل آمد و نماینده محترم وزیر جناب آقای دکتر ساکت از حضور بزرگان هنر خوشنویسی در کنار هم ابراز خوشحالی نمودند. همچنین استاد سلحشور از عملکرد مناسب جناب آقای براتی مدیر اجرائی انجمن خوشنویسان ایران که باعث شکوفایی هنری و اقتصادی در انجمن شده است  قدردانی نمودند و در همین راستا اساتید گرانقدر ملک زاده، بختیاری و صندوق آبادی توفیقات مدیر اجرائی را هریک از زاویه ای برشمردند و از ایشان بخاطر تلاشهای بی دریغشان تشکر نمودند.

این نشست رأس ساعت 16 عصر با جمع بندی استاد صندوق آبادی خاتمه یافت.

روابط عمومی انجمن خوشنویسان ایران