تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین
سه شنبه 29 اسفند

باهمکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مجسمه امام خمینی (ره) ساخته شد.
مجسمه حضرت امام خمینی (ره) ساخته شد.

مجسمه حضرت امام خمینی (ره) ساخته شد.

مجسمه‌ای از حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران برای نمایش و قرار گرفتن در موزه مشاهیر به برج میلاد فرستاده شد. 
به گزارش مهر، علیرضا خاقانی، هنرمند مجسمه‌ساز در مورد مجسمه‌های جدیدی از او که قرار است به موزه مشاهیر اضافه شود، توضیح داد: به تازگی مجسمه‌ای از حضرت امام خمینی (ره) را از جنس سیلیکون ساخته‌ و به برج میلاد فرستاده‌ام تا در موزه مشاهیر قرار گیرد.

وی افزود: مجسمه بنیانگذار انقلاب اسلامی را به برج میلاد ارسال کرده‌ام ولی هنوز برای آن مراسم رونمایی نگرفته‌اند و قرار است مراسمی در خور توجه برای رونمایی از این مجسمه گرفته شود.

خاقانی در مورد دیگر مجسمه‌های آماده شده برای این موزه گفت: ابوریحان بیرونی، مصدق، امیرکبیر، خواجه نصیرالدین طوسی و زکریای رازی شخصیت‌هایی هستند که مجسمه‌های سیلیکونی آنها آمده شده است و به زودی به برج میلاد تحویل داده می‌‌شود.

وی با اشاره به اینکه این مجسمه به سفارش برج میلاد ساخته شده است، ادامه داد: کار ساخت این مجسمه‌ها تمام شده ولی در حال آماده کردن لباس برای آنها هستیم و به محض آماده شدن لباس، آنها را به برج میلاد و موزه مشاهیر تحویل می‌دهم.

این هنرمند در مورد چگونگی طراحی لباس این مجسمه‌ها توضیح داد: در مورد افرادی که عکس‌های آنها موجود است مشکلی نداریم زیرا یکی از لباس‌های معروف آنها را انتخاب کرده و برای مجسمه انتخاب می‌کنیم.

وی در مورد شخصیت‌های قدیمی‌تر که عکسی از آنها در دسترس نیست، بیان کرد: به نقاشی‌های قدیمی آنها اعتمادی نمی‌کنیم بلکه با تحقیق در مورد زندگی آنها و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کردند برای آنها لباس انتخاب می‌کنیم.

این مجسمه‌ساز در مورد ساخت این مجسمه‌ها با سیلیکون به جای موم توضیح داد: در ساخت این مجسمه‌ها سعی شده تا از عناصری که بیشترین ارتباط را با مخاطب ایجاد می‌کند، استفاده شود و سیلیکون بیشترین تطابق را با بافت زنده دارد که در ساخت این آثار به کار گرفته شده است همچنین سیلیکون به لحاظ دوام نسبت به موم مقاوم‌تر است و این نقطه قوت این آثار نسبت به سایر مجسمه‌های مومی در جهان است.

خاقانی در پایان سخنانش در مورد مجسمه‌هایی که در حال ساخت آنهاست، گفت: تا عید نوروز چهار مجسمه از صائب تبریزی، نظامی گنجوی، رودکی و مولانا آماده خواهد شد.

چندی پیش با افتتاح موزه مشاهیر ایران در در طبقه 271 برج میلاد تعدادی از مجسمه‌های شخصیت‌های مهم تاریخ ایران از جملهشهریار، سهراب سپهری، سیمین دانشور، پروین اعتصامی، پروفسور حسابی، نیما یوشیج، مصطفی چمران، فردوسی، پهلوانتختی، جلال آل احمد، ملک الشعرای بهار و ... به نمایش درآمد.